Már a britek is használhatják a Lime e-kerékpárjait

Már a britek is használhatják a Lime e-kerékpárjait

Már a britek is használhatják a Lime e-kerékpárjait

közszolgáltatás

2 perc

A dokkoló nélküli, elektromos rásegítéssel működő, bérelhető biciklik a Londontól nem messze fekvő Milton Keynes-ben indulnak útjukra.

A tekerni vágyók egy mobilapplikáción keresztül nyithatják ki a GPS nyomkövetésű kerékpárok zárját. A kétkerekűt akkumulátorral üzemelő motorral látták el, ami megkönnyíti a pedálozást, és lehetővé teszi, hogy nagyobb távolságokra is eljussanak vele. A bérlés alapdíja egy font, ezek után minden perc 15 pennybe kerül – vagyis például egy óra használatért 10 fontot (több mint 3600 forintot) kell fizetni.

A kaliforniai startup mögé olyan cégek álltak be, mint az Uber, a GV (korábban Google Ventures) vagy a kockázati tőkebefektető Andreessen Horowitz. A vállalatok eddig 467 millió dollárral szálltak be a finanszírozásba.

A Lime nemrég közölte, hogy a bevezetés óta eltelt 14 hónapban 11,5 millió alkalommal kölcsönözték ki az e-bike-okat. A vállalat jelenleg 100 helyszínen van jelen az Egyesült Államokban és Európában, a többi között Prágában és Bécsben is. Terveik szerint év végéig még 50 városban tennék lehetővé elektromos járműveik bérlését.

Vannak azért döccenők

A Lime fejlődése azonban nem egészen zökkenőmentes. A cég egyike volt azoknak, amelyek a jogi szürke zónát kihasználva San Franciscóban kezdték meg a működést. Ezzel részesévé váltak az e-rollerek használata körül tavasszal kibontakozott helyi botránynak. A város közlekedési hatósága (Municipal Transportation Agency, SFMTA) szerint az elektromos közlekedési eszközök akadályozzák a gyalogosok haladását, és veszélyes helyzeteket teremthetnek. Az SFMTA augusztusban végül pályázat útján két céget választott ki a 12-ből, melyek folytathatják a szolgáltatást. A Lime nem volt köztük, így fellebbezett.

Ahol még a fű is zöldebb

A TechCrunch cikke szerint a startup talán a konfliktusok elkerülése érdekében is választotta első brit helyszínéül Milton Keynes-t. A város adott otthont a tavaly lezárult MK:Smart elnevezésű kezdeményezésnek, amely az IoT-eszközök szélesebb körű integrálását tűzte ki célul. Ezt követte a CityLABS program, amely az adatokkal és Dolgok Internetével foglalkozó startupokat támogatta.

Várható volt tehát, hogy az alig 50 éve alapított Milton Keynes vezetése nagyobb fogadókészséget mutat majd a közlekedési vállalkozások iránt, mint a cég saját „szülővárosa”. Ezt emelte ki a Lime is közleményében, amelyben a brit város vezetésével való együttműködés fontosságát hangsúlyozta.

Forrás: