Sydney is egyre okosabb

Sydney is egyre okosabb

Sydney is egyre okosabb

közszolgáltatás

2 perc

A várostervezők, az önkormányzatok és a fejlesztők számára az egyik legfőbb kérdés, hogy miként tehetnék a városokat okosabbá, és a települések hogyan felelhetnek meg a jövőben a munka-magánélet egyensúlyát is figyelembe vevő követelményeknek.

A Knight Frank ingatlankezelő jövő évi jelentése szerint a gyorsan változó városok középpontjában a digitális és kreatív forradalmak állnak, ugyanakkor a legtöbb esetben nem képesek egyszerre megvalósítani a kereskedelmi és a lakóingatlanok fejlesztését. Az új technológiáknak és az innovatív vállalkozásoknak köszönhetően ugyanakkor egyre növekszik az intelligens és innovatív szolgáltatások iránti kereslet.

Ausztrália okosvárosai még gyerekcipőben járnak

Sydney főpolgármestere, Clover Moore elmondta, hogy nemcsak a lakóingatlanok, hanem a középületek és létesítmények esetén is szükség van fejlesztésekre. Az egyik legfrissebb újítás az utcai hirdetőfelületeket érinti, legyen szó egy parkban található padról vagy egy tábláról, feliratról.

A JCDecaux kültéri marketingre specializálódott reklámcégnek az ausztrál várossal is van szerződése az utcai hirdetőfelületekre vonatkozóan, beleértve például a buszmegállókat, az utcai szemeteseket és ülőalkalmatosságokat vagy a telefonfülkéket. A munkában egyébként Philip Cox ausztrál építész is részt vesz.

Az okosváros-projekt keretében most helyezték el a Live Touch nevű megoldást, amely egy speciális érintőképernyős felület. A készüléken képek és információk találhatók Sydney látnivalóról, információk az aktuális és a várható időjárásról, térképek a látnivalókról, boltokról és a tömegközlekedésről. A QR-kódoknak köszönhetően az útvonalak lementhetők a felhasználó okostelefonjára, a képernyő alján található nyilaknak köszönhetően pedig az applikációk a kerekesszékes látogatók számára is egyszerűen hozzáférhetők.

Steve O’Connor, a JCDecaux vezérigazgatója elmondta, három hónap alatt több mint ezer órán át használták helyi lakosok és turisták az újítást, több mint 34 ezer alkalmazást indítottak el és átlagosan 1 perc 44 másodpercig használták azokat. O’Connor szerint ez még csak a kezdet, a kiskereskedők, a dolgozók, a lakosok és a turisták közötti „összekapcsolódás” növelésével a város egyre okosabbá tehető.

A cég egyébként már máshol is megvalósította elképzeléseit, Párizsban például újfajta buszmegállókat alakítottak ki, ahol elérhetők az AFP hírei, a panelekbe rejtve defibrillátorok és 72 colos reklám és tájékoztató felületek találhatók, sőt USB-aljzaton keresztül még a telefonokat is lehet tölteni, egy másik esetben pedig „öngondozó” kert található az állomás tetején.

Forrás: Sydney Morning Herald