IoT a kikötőben – Pilotprogram indult Valenciában

IoT a kikötőben – Pilotprogram indult Valenciában

IoT a kikötőben – Pilotprogram indult Valenciában

logisztika

2 perc

A spanyolországi város vizsgálja annak lehetőségét, hogy okosfejlesztések segítségével hatékonyabbá tegye kikötőjének működését.

A kísérleti projekthez két cég nyújt segítséget: az egyik az adatgyűjtésben és IoT-szolgáltatásban érdekelt Traxens, a másik pedig a Mediterranean Shipping Company (MSC) hajózási gigavállalat. Egészen pontosan ez a két cég szorosan együttműködik a kikötői hatóságokkal, az üzemeltető céggel (Port of Valencia, PoV) és a Fundación Valenciaport (FVP) kutatás-fejlesztéssel foglalkozó nonprofit szervezettel.

A közös kísérlet részeként az MSC Spain szállítmányait felszerelik a Traxens IoT-eszközeivel, így lehetővé válik a járművek mozgásának szinte valós idejű elemzése. Ez segíthet a hatóságoknak a torlódások előrejelzésében és kezelésében is, illetve az áru beérkezésének előrejelzésében.

Az általános működési hatékonyság feltehetőleg jelentősen javulni fog, mivel a helyszínen a közúti közlekedés monitorozása, a flottamenedzsment és a szállítás utáni tevékenységek kezelése is sokkal könnyebbé válik.

Továbbá a Traxens az MSC termináljait biztonságosabbá tette és felkészítette a nagyobb adatforgalomra is. Hozzáférést adott a hajózási cégnek a nagy adatelemző platformjukhoz, a TraxensHub-hoz, így a kikötői hatóságok nemcsak több adathoz jutnak, hanem az adatelemzésben is új szintre léphetnek.

A projekt természetesen nem állt le a kezdeti sikerek után, hanem máris azon dolgoznak, hogy az alkalmazásokat kiterjesszék a mediterrán város kikötőjének egészére új terminálok bevonásával. Az újabb kapcsolódási pontokkal a járművek után már magát az árut is be tudják vonni a kikötői integrált rendszerbe az úgynevezett okoskonténerek révén. A kikötő teljes területén nem lesz többé elveszett, vagy elfelejtett áru.

De nem csupán a helymeghatározás lesz egyszerűbb, hanem a konténer környezetéről (például a hőmérsékletről) is pontos adatokat kaphatnak az érintett cégek, szervezetek. Sőt, a rendszer akkor is jelez, ha a tároló veszélyesen megdől, vagy nem az „alaphelyzetben” helyzetben áll, ezek arra is utalhatnak, hogy a benne lévő áru megsérülhetett.