Kínai támogatással szárnyalna a Volocopter

Kapcsolódó cikkek

Kínai támogatással szárnyalna a Volocopter

Kínai támogatással szárnyalna a Volocopter

logisztika

2 perc

A különleges légi járművet kifejezetten városon belüli küldetésekre tervezték, ugyanis a fejlesztők szerint a felhőkarcolók körüli mikroturbulenciákon át manőverezve is kiemelkedő repülési stabilitással rendelkezik.

A német repülőtaxi-startup harmadik tőkebefektetési körében körülbelül 55 millió dollár gyűlt össze, ezzel 94 millióra növelték a külső befektetőktől érkezett összeget – közölte a cég, amely már a negyedik kört is tervezi.

A legtöbb újabb forrás a Volvo Cars-ot is tulajdonló Geely-től érkezett. A kínai vállalat a pénzügyi támogatáson túl további együttműködést tervez; közös vállalkozás keretében vezetnék be a légitaxizásra szolgáló járműveket az ázsiai ország piacára.

A Volocopter három éven belül indítaná el járatait, amihez saját 18 rotoros oktadekakoptereit használná. A társaság többször demonstrálta már elektromos, vertikális fel- és leszállásra képes (eVTOL) járműveinek működését, idén augusztusban például a helsinki reptéren.

Felkeltette a nagyágyúk figyelmét is

A Volocopterek elektromos repülőgépek, amelyek függőleges le- és felszállásra képesek. Kinézetre egy helikopterhez hasonlatosak, működésük azonban a dróntechnológián alapul, és állítólag képesek két utast mintegy 30 kilométerre elszállítani.

A startup minden addigi európai rekordot megdöntött, amikor 2013-as online finanszírozási kampánya során 2 óra 35 perc alatt sikerült félmillió fontnyi befektetést begyűjtenie. A kínai cégen kívül érdeklődik iránta például a Daimler, a Mercedes-Benz anyacége is, amely két éve 30 millió dollárt invesztált a fejlesztésbe. Nem sokkal később pedig az Intel jelentette be, hogy technikai támogatást nyújt a baden-württembergi cégnek.

A fokozott érdeklődést sokan azért tartják érdekesnek, mert az elektromos repülés nem könnyű terep, szakemberek kereskedelmi szinten egyenesen lehetetlennek tartják. Maga a repülés rengeteg energiát igényel, és a szakértők szerint a jelenlegi akkumulátor-technológia még évekig vagy akár évtizedekig nem képes a felszálláshoz szükséges tolóerő-tömeg arány biztosítására.

Talán ezért tervezi úgy a német társaság, hogy járművei rövid távokon működnek majd. A 18 motoros 2X prototípusa 30 percig képes a levegőben maradni, mindeközben maximum 27 kilométert tesz meg. Ezt azonban kompenzálhatja, hogy az akkumulátorok nagyon gyorsan cserélhetők. A hosszabb távok legyőzéséhez a technológia fejlődése jelentheti a megoldást.

A vállalkozás augusztusban mutatta be negyedik generációs eVTOL légi járművét. A 2X-nél némileg jobb paraméterekkel bíró VoloCity már nagyjából 33 kilométeres távot tesz meg 110 km/órás sebességgel. Az elképzelésekben egyébként úgynevezett „Volo-portok” hálózata szerepel, amelyeken óránként akár ezer ember is fel- és leszállhatna saját légitaxijával. Számításaik szerint ez a forgalom helyszínenként és naponta akár tízezer utast is jelentene.

Szingapúrban is bemutatkoznak

A cég még egy éve jelentette be, hogy Szingapúrban tartják a városon belüli tesztrepüléseinek következő fázisát. A 2019 második felére tervezett tesztsorozatot a Szingapúri Közlekedési Minisztérium (MOT), a Szingapúri Polgári Légügyi Hatóság (CAAS), és a Gazdasági Fejlesztési Tanács (EDB) is támogatja.

A tesztrepülések azt hivatottak bebizonyítani, hogy az eVTOL járművek képesek megfelelően működni a városi környezetében, a tesztek végén pedig nyilvános bemutatórepüléseket is tartanak majd. A Volocopter és a CAAS együtt jelölik ki a próbautak helyszínét, illetve a repülési teszteken kívül a cég felállít egy terméktervező és termékfejlesztő csapatot is az ázsiai városállamban.

2017 szeptemberében Dubajban már végrehajtottak egy nyilvános, ember nélküli tesztrepülést a helyi közlekedésügyi felügyelettel együttműködésben.

A startup még 2016-ban kapta meg a német hatóságoktól az előzetes repülési engedélyt, valamint folyamatosan együttműködik az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséggel (EASA) is, hogy teljes körű kereskedelmi engedélyt kaphassanak. Rendszeresen repülnek Németországban, és túl vannak már számos nyilvános repülésen is.

Forrás: