Megkezdődhet az önvezető konvojok tesztelése

Megkezdődhet az önvezető konvojok tesztelése

Megkezdődhet az önvezető konvojok tesztelése

logisztika

2 perc

Az Egyesült Királyság kormánya 8,1 millió fonttal támogatja a fejlesztést. Az önvezető teherautók első csoportját 2018 végén engednék a szigetország úthálózatára.

Az önvezető konvojok lényege, hogy az első kamionban ül csak olyan sofőr, aki a tényleges vezetésért felel, a mögötte lévő teherjárművek azonban autonóm megoldások segítségével követik azt. Természetesen ebben is ülnének emberek, ám inkább csak a problémás helyzetek felmerülése esetén avatkoznak közbe.

Önmagukat vezetik Hollandiába a kamionok

Az első kamionból a vezeték nélkül továbbított parancsoknak köszönhetően a hátsó járművek képesek lennének arra, hogy a konvoj vezetőjével egyszerre lassítsanak, gyorsítsanak vagy fékezzenek. A TRL (Transport Research Laboratory – Közlekedéskutató Laboratórium) abban reménykedik, hogy ennek eredményeképpen a kisebb követési távolság nagyobb hatékonysághoz és kisebb károsanyag-kibocsátáshoz vezet majd. 

A próbát három lépésben folytatják le: a kezdő fázisban azt vizsgálják, mely utakon van lehetőség a technológia kipróbálására. A kormányzat hangsúlyozta, hogy a tesztelés egyes fázisaira csak akkor kerül majd sor, ha végrehajtásuk minden kétséget kizáróan biztonságosnak bizonyul. 

„Olyan technológiába fektetünk be, amely javítja az emberek életminőségét. Az önvezető konvojok bevezetése alacsonyabb üzemanyag-kiadásokhoz, csökkenő kibocsátáshoz és kevesebb járműfeltorlódáshoz vezet majd” – mondta Paul Maynard közlekedésügyi miniszter. „Először azonban arról kell meggyőződnünk, hogy a technológia biztonságos és működőképes az utakon, ezért van szükség a tesztelési szakaszokra” – tette hozzá.

A kormányzat már korábban is adott ki útmutatást az internetre kötött és összekapcsolt járművek kiberbiztonságáról. A jelentésben rámutattak arra, hogy a biztonság kérdése az IoT-termékek esetén gyakran csak utólag merül fel.

A konvojokban irányított teherautókat már korábban is tesztelték már Európában és az Egyesült Államokban. Az MIT tanulmánya szerint az önvezető kamionok benzint és költségeket spórolnak meg, hiszen a szorosan egymás mögött haladó járművekre alacsonyabb légellenállás hat, ennek köszönhetően pedig a motor kisebb teljesítménnyel képes fenntartani ugyanazt a sebességet. Ha tehát minél több kamion közlekedik egymással összeköttetésben, a megtakarítás exponenciálisan növekedhet. 

Forrás: IoT Tech News