Robot adja ki a csomagot a Decathlon áruházában

Kapcsolódó cikkek

Robot adja ki a csomagot a Decathlon áruházában

Robot adja ki a csomagot a Decathlon áruházában

logisztika

2 perc

A vásárlók egyre nagyobb elvárásokat támasztanak az áruházakkal szemben: gyorsabban, kevesebb várakozással szeretnének hozzájutni az online rendelt termékekhez. Ezekhez az igényekhez alkalmazkodva indította el a sportszereket értékesítő lánc a Cleveron projektet.

A fejlesztés eredményeképpen munkába állt a villámgyorsan dolgozó Cleveron 402-es robot a cég Nyugati téri üzletében. A gépi kolléga segítségével a vásárló 10 másodperc alatt átveheti csomagját, így még több időt spórolhat az online rendeléssel.

A robot gyorsabban dolgozik, mint az emberi munkaerő, de a társaság közleménye szerint mégsem veszi el a munkát hús-vér kollégáitól. Miközben a gép végzi a monoton feladatokat, addig a korábban a csomagkiadásért felelős kollégáknak több idejük marad az üzlet látogatóival foglalkozni, így egyszerre válik gyorsabbá és egyszerűbbé a vásárlás.

Ez a „to do” lista

A Cleveron 402 a leadott online rendeléseket kezeli, a csomagok érkezéséről pedig sms-ben értesíti a vevőket. Ha megérkezett az sms, akkor a vásárló az üzletben beírja a robot érintőképernyőjén az üzenetben kapott kódot, amelynek alapján a gép kikeresi az adott rendelést a raktárból, és nagyon rövid idő alatt kiadja a terméket. Így a vevő egyszerűen, gyorsan, munkatárs segítsége nélkül át tudja venni a rendelését.

A Cleveron nemcsak a vásárlási élményt javítja, de hasznos információkat gyűjt a csomagok méreteiről és az átlagos átvételi időkről is, ezzel hozzájárulva a folyamatok további fejlesztéséhez.

A 402-es mellett a Cleveron 301-es modell is bemutatkozott, ez a típus is a csomagkiadásért felelős. Működési elvét tekintve hasonló berendezésről van szó, de ez a gép igényli az emberi segítséget. Egy munkatársnak kell behelyeznie az adott rekeszbe a rendelést, amely az sms-ben kapott kód bevitele után automatikusan kinyílik, és a vásárló kiveheti csomagját.

Csomagautomata 2.0

A Nyugati téri áruházon kívül a Corvin Plázában és a Budaörsön található üzletben is munkába álltak a Cleveronok. A vállalat elsődleges céljai közé tartozik a technológia egri, szolnoki, szegedi és nyíregyházi bevezetése is, így egy éven belül megvalósulhat a felsorolt helyszíneken is a speciális automaták telepítése.

A fejlesztés költsége országos szinten hozzávetőlegesen 250 ezer euró. Jelenleg a Decathlon a közép-kelet európai régió első és eddig egyetlen kereskedelmi vállalata, amelynél üzembe helyezték ezeket az automatákat.

„Egyszerűbb automatizált rendszerekkel már találkozhattak a hazai vásárlók az online rendelések átvételénél, de ez a magas szinten automatizált megoldás egyedülálló az országban. Az új gépek nem kevés időt takarítanak meg nekünk, átlagosan napi másfél órával jut majd több idő a vásárlókra. Ez éves szinten 22 és fél napot jelent, ami egy munkavállaló egy egész havi munkaidejével egyezik meg. A projektet észt partnerünkkel, a Cleveronnal közösen bonyolítottuk le” – mondta Román Gergely, a Decathlon Magyarország online kereskedelemért felelős igazgatója.