Robot segíthet a reptéri káoszban

Robot segíthet a reptéri káoszban

Robot segíthet a reptéri káoszban

logisztika

3 perc

Mindenki számára komoly kihívást jelenthet, hogy feltalálja magát a nagyobb reptereken. Járattörlések, késések, kapuzárások vagy cserék miatt az utas bejárhatja az egész létesítményt, ugyanazokat a köröket futva, míg végül fel tud szállni a fedélzetre.

A KLM holland légitársaság egy kis kék robottal szeretné segíteni utasait abban, hogy a biztonsági ellenőrzéstől a kapukig történő eljutás a lehető legsimábban menjen. A Care-E névre hallgató okosfejlesztés a biztonsági ellenőrző pontnál várja utasát, és követi bárhová a repülőtér területén belül – nem mellékesen a csomagokat is hordozza.

Az utazás megkezdésekor a robot még a beszállókártyát is megvizsgálja különböző hangok és jelek segítségével. A holland légitársaság a tesztidőszakban a New York-i JFK repülőtéren, valamint San Franciscóban helyezi üzembe a guruló készülékeket, mielőtt máshol is kipróbálnák őket.

Care-E óránként körülbelül 5 kilométeres sebességre képes, ezért ha az utas késésben van, és a gép a terminál másik végéből indul, akkor érdemesebb a biztonsági ellenőrző pontnál hagyni. Máskor viszont jó szolgálatot tehet a beszállási kapuig a futurisztikus segítőtárs.

Kisebb cégek már próbálkoztak Care-E-hez hasonló intelligens eszközök fejlesztésével, de például az okosbőröndök esetében eddig többen kudarcot vallottak. A bukás fő okai között szerepelt a repülőtéri szabályzatok változása az akkumulátorokra vonatkozóan, a tőkehiány és a tervező csapat relatíve kis mérete.

Korábban a Raden és Bluesmart próbálkozott az intelligens bőröndökkel. A Raden akkor húzta le a rolót, amikor a legnagyobb amerikai légitársaságok (Delta, American Airlines) szigorították a régebbi akkumulátorok használatát, és megtiltották a beépített aksival rendelkező poggyászok fedélzetre való felvitelét.

A múltbéli kudarcok ellenére Care-E jó esélyekkel indul, hiszen akár egy egész reptér segíthet az eszköz tökéletesítésében.

Forrás: