Sivatagban tanulnak vezetni a kamionok

Sivatagban tanulnak vezetni a kamionok

Sivatagban tanulnak vezetni a kamionok

logisztika

4 perc

Az Embark amerikai startup a hosszú nevadai útszakaszokon teszteli önvezető járműveit, melyek mesterséges intelligencia segítségével tanulták meg, hogyan kövessék az útjelzéseket – akár nehéz út- és látási viszonyok esetén is.

A cég videóban prezentálta fejlesztését, melyben különböző kamerarendszerek és gépi tanulás segítségével megoldották a részben autonóm teherszállítás lehetőségét. Természetesen nem ez az egyetlen csapat, amely hasonló rendszeren dolgozik, mi is írtunk már az önvezető konvojról, de az Uber is felvásárolt egy ilyen profilú startupot, az Otto-t.

Sofőr nélkül az utakon: hogyan kategorizáljuk az önvezető autókat

Az Embark által kifejlesztett rendszer egyelőre nem alkalmas arra, hogy teljesen kiváltsa a sofőröket, ugyanis a program csak a hosszú egyenes szakaszokon tudja átvenni az irányítást, és azonnal jelez a sofőrnek, amint bonyolultabb helyzettel (például a városi forgalommal) találkozik.

A vállalkozás létrehozásának az ötletét az adta, hogy az utóbbi időben egyre inkább munkaerőhiány tapasztalható a szállítmányozás területén, főleg kamionvezetőből van kevés. Ezzel az új technológiával viszont egy sofőr több, illetve hosszabb útvonalakat is bevállalhat, hiszen kevesebb időt tölt tényleges vezetéssel, így az elképzelések szerint a kötelező pihenőidőt bizonyos esetekben akár az autópályán haladás közben is eltölthetné.

A fejlesztőcsapatban volt SpaceX-es mérnököket is találni, de az Audi önvezető részlegéből is érkeztek szakemberek. A startup finanszírozása ugyanattól a befektetőcégtől érkezik, amely a General Motors (GM) által egymillió dollárért felvásárolt, szintén önvezetéssel foglalkozó Cruise-t is támogatta.

Egyelőre nem sokat lehet tudni arról, hogy milyen ütemben fogja elérhetővé tenni a technológiát a cég, vagy hogy egyáltalán készen vannak-e vele. Működő prototípusaik biztosan vannak, és a videó alapján a nevadai tesztek is jól haladnak. Tekintve, hogy a nagy konkurens, az Otto épp komoly jogi problémákkal küszködik (a Google-féle Waymo technológiai titkok lopásával gyanúsítja őket), így alkalmas lehet arra a piac, hogy egy új versenyző is színre lépjen.

Forrás: TechCrunch