Útnak indultak az elektromos robotteherautók Amerikában

Kapcsolódó cikkek

Útnak indultak az elektromos robotteherautók Amerikában

Útnak indultak az elektromos robotteherautók Amerikában

logisztika

3 perc

Az amerikai GE Appliances és a szállítmányozási technológiával foglalkozó svéd Einride közösen jelentették be, hogy az Egyesült Államokban elsőként kezdenek automatizált elektromos tehergépkocsik működtetésébe.

A skandináv cég dobozszerű szállítójárműveit a világ más részein 2019 óta használják, most pedig megjelennek az amerikai háztartásigép-gyártó telephelyén, a Kentucky államban fekvő Louisville-ben is. Az Einride elektromos gépjárműveket működtet a GE más telephelyein, Tennessee és Georgia államokban is. A két fél azt állítja, az együttműködés már az első évben 970 tonna szén-dioxid-megtakarítást hozhat.

 A cégek a ZDNet kérdésére megerősítették, hogy megkapták az autópályák biztonságának felügyeletéért felelős szövetségi szervezet, az NHTSA jóváhagyását és mérnökeik folyamatosan dolgoznak majd a Louisville-i próbaüzem közben esetlegesen felmerülő problémák megoldásán.

A tesztnek otthont adó 300 hektáros, legendás Appliance Park fontos része a városnak, annyira, hogy még önálló irányítószámot is kapott. A Pod-ok a kampusz épületei között közlekednek, miközben mindkét cég biztonsági felelősei figyelik az autonóm járművek megfelelő működését.

A sofőr nélküli elektromos teherszállítás a tradicionálisnál sokkal biztonságosabb. Ez fontos szempont a tervezés minden lépésénél, ezen felül pedig további rendszerek is arra szolgálnak, hogy ne történhessen baj, állítja a svéd vállalat egyik szóvivője. A teherautók szükség esetén távolról irányíthatók, a terület egy eldugottabb részén tartózkodó mérnökök bármikor közbeavatkozhatnak.

Akár még vonzó munkahely is lehet

A vállalatok igyekeztek eloszlatni sokak félelmét azzal kapcsolatban, hogy az autonóm járművek átveszik a humán munkaerő helyét; a közlekedési ipar folyamatos munkaerőhiányára a vezetőt nem igénylő tehergépkocsik csak az egyik lehetséges megoldást jelentik. 

A világban komoly hiány mutatkozik a kormány mögött ülő szakemberekből, az e-kereskedelemhez hasonló trendek pedig még növelik is a szállítási szolgáltatások iránti igényt. Ezt a rést tölthetik be az újfajta technológiát használó járművek – magyarázza a szóvivő.

Az Einride szerint az általuk megrendelt kutatások szerint a válaszadók szívesebben állnak teherautósofőrnek, ha azt távolról tehetik. Az is növeli a csatlakozási kedvet, ha nem kell össze-vissza beosztásban dolgozniuk és az otthonuktól távoli, hosszú utakat megtenniük. 

Egy közleményében a cég azt is kiemeli, hogy a közúti teherszállítás egyre intelligensebbé és fenntarthatóbbá válása mellett is rengeteg lehetőség marad a csatlakoztatott elektromos járművek hagyományos értelemben vett vezetésére.

Az autonómia elterjedésével a sofőrök távoli operátorokká válnak. Ez biztonságosabb és „szabályosabb” munkakörnyezetet jelent, és egyben vonzóbbá teszi a világszintű munkaerőhiánnyal küzdő szakmát, áll a közlemény folytatásában.

Forrás: