Digitalizációs beruházások: vegyes képet mutat az autóipar

Digitalizációs beruházások: vegyes képet mutat az autóipar

Digitalizációs beruházások: vegyes képet mutat a hazai autóipar

M2M Zóna.fm

1 perc

Hogy állnak a magyarországi beszállítók és a beszállítók beszállítói az új pénz- és időkímélő újításokkal? Mennyire alakul majd át az alvállalkozói hálózat az elektromos autók elterjedésével, amelyekhez kevesebb alkatrész szükséges?

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A járműgyártás a hazai ipar húzóágazata, az export ötödét adja és csaknem 170 ezer embert foglalkoztat. A szektor kibocsátása tavaly meghaladta a 8000 milliárd forintot. A növekedés töretlen, az előrejelzések szerint idén 10 százalék körüli lesz.

Az autóiparban aktív magyar tulajdonú vállalkozások kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt, mint a külföldi tulajdonú társaságok – hívta fel a figyelmet felmérésük alapján az SAP.

A kutatás azt is megerősítette, hogy a megkérdezett vállalkozások többsége használ vállalatirányítási rendszert (ERP). A válaszokból ugyanakkor az is világossá vált, hogy az ERP-t nem használók körében – ahogyan a digitális jövőképpel nem rendelkezők esetében is – felülreprezentáltak a hazai tulajdonú vállalkozások.

Az innovációra nyitott cégek leginkább a robotizáció, a prediktív karbantartás, a dolgok internete (IoT) és az M2M (gépek közötti) kommunikáció területén fejlesztenek. A hazai jó példák közül szó volt a műsorban arról is, hogy akár a targoncák útvonalának nyomon követésével és optimalizálásával is számottevően növelhető a hatékonyság.

Az M2M Zóna legutóbbi adásának vendége: Giber Dávid, az SAP Hungary szektorvezetője.