eCall és OnStar: beépített biztonság az autókban

eCall és OnStar: beépített biztonság az autókban

eCall és OnStar: beépített biztonság az autókban

IoT Podcast

22 perc

Várhatóan 2018 tavaszától az egész EU területén kötelező lesz minden újonnan gyártott gépjárművet felszerelni úgynevezett eCall automatikus segélyhívó rendszerrel – az ehhez szükséges internetkapcsolat pedig több kényelmi funkciót is elérhetővé tehet.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A rendszer kötelezővé tételének dátuma már néhány éve csúszik, elsősorban az egységes európai segélyhívó és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra kiépítési munkálatai miatt, de most már úgy tűnik, hogy a 2018-as dátum lesz a végleges.

Az Opel azonban már ezt megelőzően, idén ősszel tervezi, hogy fokozatosan minden modelljébe beszereli az OnStar rendszert, amely már most azonos szolgáltatást nyújthat, mint az eCall, ha a szabványok még nem is teljesen rögzítettek – mondta az M2M Zóna rádióműsorban Pálfy Barnabás, a cég magyarországi szervizmérnöke.

Első helyen a biztonság

A fejlesztés több különböző funkcióval szolgálhat majd a sofőröknek. Az első természetesen a személyvédelem: az autóban már egyébként is jelen lévő szenzorok automatikusan észlelik, ha baleset történt, majd a gyártó telefonos központjából megpróbálják elérni a sofőrt, és megkérdezni tőle, hogy szüksége van-e mentőkre, tűzoltókra. Ha tud válaszolni, és csak egy kisebb koccanás miatt nyílt ki például a légzsák, akkor a vezető jelezheti, hogy nincs szükség riasztásra.

Ha azonban a válasz elmarad, akkor a központ azonnal értesíti a hatóságokat, nemcsak a jármű GPS-e alapján látható pontos lokációval, hanem olyan részletes adatokkal is, mint például az üzemanyag típusa (ez az esetleges tűzoltásnál fontos információ lehet) vagy akár a meghibásodás részletei.

Természetesen számtalan olyan helyzetben is szüksége lehet az autósnak segítségre, amelyeket nem észlelhet a szenzor, ilyen például a rosszullét. Erre az esetre két külön gombot is elhelyeztek az utastérben: egy fizikai gombot a tükör mögötti részre (ahol kevésbé nyomható be véletlenül, de például felborulás után is elérhető) és egy digitálisat a középkonzollal rendelkező modellekbe, amelyet az érintőképernyővel lehet elérni.

További részletekért hallgassa meg az interjút!