Egyre többet tud a Nissan Leaf

Egyre többet tud a Nissan Leaf

Egyre többet tud a Nissan Leaf

IoT Podcast

22 perc

A japán gyártó idén mutatta be az új Leaf elektromos autóját, amely a korábbi változatokhoz képest sokkal nagyobb, 250 kilométeres hatótávval rendelkezik, és a fedélzeti számítógépe is egyre okosabb.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

Az M2M Zóna vendége: Horváth Gergő, a Nissan Magyarország marketing- és PR-menedzsere, akitől megtudhattuk, hogy a cég ma piacon lévő, tisztán elektromos meghajtású járműiben is rengeteg olyan technológia van, amely az önjáró autók felé mutat.

A rádióműsorban szó esett arról, hogy az Európában 2011-ben bemutatott Nissan Leaf tisztán, 100%-ban elektromos meghajtással rendelkezik, így a modern rendszerek nemcsak kiegészítik a hagyományos, kőolajalapú meghajtást, hanem teljesen le is váltják azt.

Az eredeti változat 175 kilométert tudott megtenni egyetlen töltéssel, ez 2013-ra már 199-re növekedett. Idén a frankfurti nemzetközi autókiállításon mutatták be az új modellt, amely akár 250 kilométer hatótávolsággal is bír. Felmérések szerint egy átlagos autós naponta kevesebb mint 100 kilométert vezet, így egyre kevésbé jelent akadályt az e-autók akkumulátorának a kapacitása.

Érdekesség, hogy a hatótáv nem feltétlenül laboratóriumi méréseket mutat, amelyek megismételhetetlenek a forgalomban. A fedélzeti rendszer – a sofőrök beleegyezésével – gyűjti és elküldi az adatokat a gyártónak. Arra pedig többször is volt példa, hogy az autósok nagyobb távokat tettek meg, mint amekkorát az elméleti maximumban meghatározták.

Horváth Gergő kitért arra a saját tapasztalatára is, hogy az egyik autójukkal Budapestről egy tatabányai bemutatóra utazott. A navigáció 72 kilométer hosszúságú útvonalat ajánlott fel, amelyben volt városi és autópálya-szakasz is. Az út végén viszont azt látta, hogy az akkumulátor csupán 60 kilométer utazásnak megfelelő áramot használt fel.

A jövő útján

A tisztán elektronikus meghajtás mellett a Nissan-nak további ötletei is vannak a jövőre nézve. „Az idei Tokiói Motor Show-n mutattuk be azt a tanulmánymodellt, amely az előszele annak, hogy az önjáró kocsikban is elérjük a 2020-ra kitűzött célunkat. Ez pedig nem más, mint egy olyan, szériagyártásban is kapható jármű kifejlesztése, amelyet a sofőr is vezethet, de az autó is képes az önálló közlekedésre” – mondta a marketing- és PR-menedzser. 

A teljes műsort itt hallgathatja meg: