Kitörési lehetőség az egészségügyi startupoknak

Kitörési lehetőség az egészségügyi startupoknak

Kitörési lehetőség az egészségügyi startupoknak

M2M Zóna.fm

1 perc

Az EIT Health nemzetközi szervezet a korai fázisú vállalkozásoknak rendezett versenyt. Szép számmal indultak Magyarországról is, sőt négyen tovább is jutottak a megmérettetésen.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A Clavicont egy neurológiai és pszichológiai diagnózisok felállítását támogató eszközt dolgozott ki. A DiabTrend cukorbetegek számára naplózó mobilalkalmazást fejlesztett ki. A HepC a Hepatitis B és C vírusa ellen küzd. A Spicy Analytics pedig egészségügyi adatgyűjtéssel és szofisztikált módszertanok általi elemzéssel foglalkozik.

„Az innovációk között két fő terület fordult elő legtöbbször. Az egyik a med tech fejlesztések, amelyekhez közvetlen orvosi tapasztalat, kórházi hozzáférés szükséges. A másik a digital health, amellyel kapcsolatban könnyebb fejleszteni, gyorsabban lehet piacra lépni, és ez egy magyarországi startupnak alkalmasabb terület lehet” – mondta a Trend FM műsorában Fürjes Balázs, az EIT Health igazgatója.

„A négy továbbjutott startup jó helyzetben van, hiszen a következő szinten különböző tréningeket kapnak, az üzleti modellfejlesztésben segítjük őket, mentorokat adunk melléjük. Bemutatjuk ezeket a startupokat nagy ipari ügyfeleknek, nemzetközi klinikáknak és kutatóintézeteknek, ahol például referenciát szerezhetnek. Ezáltal elindulhatnak azon az úton, ami segítheti a nemzetközi piacra lépést” – tette hozzá a szakember.

Hallgassa meg a műsort, amelyben Szűcs Péter az egyik nyertes, a DiabTrend alapítójával, Havlik Tamással is beszélget.