Mennyi az okos idő?

Mennyi az okos idő?

Mennyi az okos idő?

M2M Zóna.fm

17 perc

Bár vannak, akik „leszoktak” a karórákról, de az okosórák akár őket is visszacsábíthatják az órafüggők táborába.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

Maga a koncepció nem új keletű: a gondolat már 1972-ben megszületett a Hamilton Watch Company jóvoltából, ők dobták piacra az első, Pulsarnak keresztelt digitális órát. Néhány további próbálkozás után kiemelhető a Sony Ericsson MBW-100-as terméke, amely a kétezres évek közepén egészen nagyszámú vásárlót nyert meg magának. Ez a karóra ugyanis már Bluetooth-chip segítségével tudott a felhasználó telefonjával kommunikálni, és volt egy aprócska kijelzője is.

Aztán teltek az évek, és nem várt helyről érkezett az a lökés, amely az okosóra-forradalmat elindította, ez pedig két éve a Pebble volt. A fejlesztést a közösségi finanszírozás egyik legnagyobb sikerének tartják. Ezen a piacon idén több nagy dobás is várható olyan gyártóktól, mint a Samsung, az LG, de fontos kiemelni a Motorola Moto360 termékét is.

Mit is kell tudnia egy intelligens órának?

Okossá akkor válik, ha applikációkat is lehet telepíteni rá, csatlakoztatott óra pedig akkor lesz belőle, ha ugyan alkalmazásletöltésre nem képes, de biztosított az okostelefonokkal való kommunikáció.

Az üzleti tárgyalásokon is jól jöhet

A viselhető technológia egyik célja a felhasználó kényelmének növelése. Az okosórának nem kell végtelenül bonyolultnak lennie, nem kell masszív alkalmazásokat futtatnia, hiszen egy ilyen apró kijelzőn nem is kényelmes ezeket irányítani. Praktikus viseletnek bizonyul azonban, ha például egy üzleti megbeszélésen diszkréten, egy mozdulattal kiderítheti, hogy ki csörgeti ötpercenként a telefonját, vagy éppen kitől érkezett üzenete.

Milyen márkák próbálkoztak az okosórák „ősével” és milyen sokat tudó „újoncok” várhatóak idén ezen a piacon? Bodnár Csaba és Khell Bogdán telekommunikációs szakújságírók ezekre is kitérnek a Gazdasági Rádió M2M Zóna műsorában.