Szervizmegoldások és beltéri logisztika okosan

Szervizmegoldások és beltéri logisztika okosan

Szervizmegoldások és beltéri logisztika okosan

M2M Zóna.fm

21 perc

A digitális megoldások jelentős hatékonyságnövelést és költségmegtakarítást hozhatnak a szervizcégek számára. A szenzorok pedig abban is segíthetnek, hogy a beltéri logisztika minél hatékonyabb legyen – függetlenül attól, hogy kamionokról vagy targoncákról van szó.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

„Egy általános Ipar 4.0 szolgáltató vagyunk, és azzal foglalkozunk, hogy mindazoknak a munkavállalóknak, akik nem tudnak a számítógépes rendszerek közelében ülni, mobileszközökön biztosítsuk a munkavégzéshez szükséges információkat. Rendszereink abban is segítenek, hogy a külső helyszínen dolgozók az elvégzett feladatokat papírmunka helyett közvetlenül mobileszközökön tudják rögzíteni, és ezek az adatok automatikusan bekerüljenek a háttér-vállalatirányítási rendszerekbe” – összegezte Kovács Lajos, az L-mobile Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a Trend FM műsorában.

Egy úton lévő szerviztechnikusnak rengeteg információval kell rendelkeznie ahhoz, hogy jól tudja végezni a munkáját. Tudnia kell, hogy hová kell mennie, mi a feladata – például üzembe helyezésről, rendszeres felülvizsgálatról vagy egy ad hoc hibajavításról van szó. A központnak azt is meg kell mondania, hogy az ügyfél telephelyén miként éri el az adott berendezést, kikkel kell beszélnie, de ismernie kell a gép múltbeli információit is. Majd a munka végeztével a szakembernek rögzítenie kell, hogy milyen anyag- és időráfordításai voltak, és ezeket vissza kell juttatni a vállalati rendszerbe.

„A papíralap kiváltása rendkívül fontos, hiszen az ilyen formában kiadott feladatok statikusak, így az utólagos módosításuk nehézkes és időigényes. Ha viszont mindez digitalizált formában történik, akkor a változtatási folyamat egyszerűvé válik, és a mobileszközön megjelenő következő munka már automatikusan a módosított feladat lesz. A munkakiosztást a digitális rendszerrel olyan hatékonnyá lehet tenni, hogy egy diszpécser akár 50-60 embert is ki tud szolgálni” – emelte ki az ügyvezető.

Digitalizált raktározás és nyomon követés

A német-magyar vállalkozás másik fő profilja a beltéri logisztikához kapcsolódik. Alapesetben ez lehet egy normál raktári megoldás, amelynek része a mindennapos feladatok kiosztása, a gyártáshoz szükséges listák kigyűjtése, a kiszállításhoz szükséges anyaglisták összeállítása vagy akár a beérkező beszerzés raktári betárolása. Az L-mobile warehouse felgyorsítja ezeket a folyamatokat, megszünteti az anyaghiányt, lecsökkenti a hosszú keresési időket, lerövidíti a bejárási útvonalakat, valamint segíti a hibamentes működést. Mindezt a logisztikai folyamatok átlátható és mobil megjelenítésével, leképezésével biztosítják.

A cég a kamionok csarnokokon, telephelyeken belüli nyomkövetésére és a lokalizáció alapján történő feladatkiosztásra tavaly indított egy új projektet. A fejlesztésüknél a GPS-jelek hiányában a belső nyomkövető megoldást Bluetooth Low Energy (BLE) technológiával valósították meg. További részletekért hallgassa meg a műsort!