4 szakma, ahol a robotok vehetik át a főszerepet

4 szakma, ahol a robotok vehetik át a főszerepet

4 szakma, ahol a robotok vehetik át a főszerepet

még több IoT

2 perc

A munkafolyamatok további automatizálása, illetve a robotok megjelenése a jövőben feleslegessé teheti például a pénztárosok, a marketingszakemberek, az ügyfélszolgálatosok és a gyári dolgozók munkáját.

A közgazdászok véleménye erősen megoszlik arra vonatkozóan, hogy a robotok és a futurisztikus technológiák megjelenése mikortól jelent majd valós veszélyt a munkaerőpiacon. Sok olyan feladat van ugyanis, amelyet a mesterséges intelligenciával ellátott gépek is el tudnak végezni, teljes mértékben feleslegessé téve az emberi beavatkozást. A munkafolyamatok automatizálása ugyan komoly megtakarítást tesz lehetővé a vállalatoknak, de közben világszerte több tízezren veszíthetik el az állásukat, hogyha a robotok valóban átveszik a főszerepet.

Ezért nem szabad félni a robotoktól >>Néhány szakértő úgy véli, hogy a mesterséges gépek már napjainkban is komoly fenyegetést jelentenek az emberek számára, mások viszont úgy gondolják, hogy a század végéig ez semmiképpen nem fog bekövetkezni. A Webbmedia Group alapítója, Amy Webb szerint legalább nyolc olyan munkakör létezik, amelyik máris „megérett” arra, hogy a gépi alkalmazottak teljes mértékben kiváltsák a „normál” munkavállalókat – a következő 10-20 évben.

Marketingesek: a korszerű reklámfelületek és marketingtechnológiák elterjedésével a vállalatoknak és a különböző márkáknak lehetőségük nyílik rá, hogy hirdetéseiket teljesen a célközönségükhöz igazítsák.

Amy Webb kiemelte, hogy már jelenleg is folynak olyan kísérletek, amelyek keretében feltérképezik a fogyasztói szokásokat, hogy felmérjék, milyen típusú reklámok bizonyulhatnak a leghatékonyabbnak a jövőben. Ha ezek az új módszerek beválnak, akkor a cégeknek egészen biztosan kisebb létszámú kreatív- és marketingcsapatra lesz szükségük.

Ügyfélszolgálat: az utóbbi években rengeteg cég döntött úgy, hogy kiszervezi az ügyfélszolgálati tevékenységét Indiába, illetve olyan országokba, ahol alacsony a munkaerőköltség. Az új technológiák megjelenése, mint például az előrejelző analitika viszont feleslegessé teheti az emberek munkáját.

A szakértő példaként említette az IBM Watson névre keresztelt szuperszámítógépét, amely világszerte több millió rajongót szerzett akkor, amikor megverte a Jeopardy nevű kvízműsor korábbi bajnokait. Tehát Watson – amelyet alapvetően nem erre a célra fejlesztettek – akár arra is képes lehet, hogy az ügyfélszolgálati feladatok egy részét átvegye.

Pénztárosok, díjbeszedők: azok az emberek, akik most ezekben a munkakörökben dolgoznak, biztos nem rajonganak az Apple Watch csatlakoztatott órákért, illetve az okostelefonos fizetést lehetővé tevő Apple Pay alkalmazásért. Ez főleg annak számlájára írható, hogy a viselhető kiegészítők, valamint a mobilos pénzügyi tranzakciókat bonyolító rendszerek szükségtelenné tehetik például a pénztárosok munkáját.

Már készül a Google Maps sebészek számára >>Gyári munkások: az üzemekben dolgozóknak is fel kell készülniük arra, hogy a robotok még több területen vehetik át a feladataikat – a gépek ugyanis sokkal olcsóbbak, ráadásul nem tartanak szüneteket, hogy a barátaikkal sms-ezzenek. Az innováció újabb hullámában megjelenhetnek azok az érintésalapú, szenzoros megoldások, amelyek lehetővé teszik azt is, hogy az emberek távolról, akár a világ másik feléről is irányítani tudják a berendezéseket.

Ha kíváncsi rá, hogy milyen munkakörökben jelenthet még veszélyt a robotok megjelenése, olvassa el cikkünk hamarosan megjelenő folytatását is!

Forrás: CNN Money