Az M2M-piacon is erősít a Vodafone
Az M2M-piacon is erősít a Vodafone
2014. október 07.
A vállalat célja, hogy a gépek közötti kommunikációban megszerzett globális piacvezető pozíció lehetőségeit itthon is kiaknázzák.
A cég már most is meghatározó szereplője a machine-to-machine (M2M) szegmensnek Magyarországon. A társaság vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a Világgazdaságnak kifejtette: több mint 100 ezer Vodafone SIM kártya működik a NAV-hoz bekötött pénztárgépben és a használatarányos útdíjfizetéshez használt fedélzeti egységekben (OBU-kban), valamint további több tízezer SIM más ipari és biztonsági megoldásokban.
Az üzleti szegmensben egy tavaly negyedik negyedévi felmérés szerint 18 százalék körüli a társaság piaci részesedése, a lakossági felhasználók esetében ez az arány 24 százalék. Király István szerint egyre nagyobb a kereslet az M2M-megoldásokra a járműkövetésben, illetve használatuk optimalizálásában, továbbá az épületek energiahatékonyságának növelésében is.
A vállalat jelentősen javítana piaci pozícióin az üzleti szegmensben
„A Vodafone lefedettsége, műszaki felkészültsége alapján jóval több potenciál van a cégben az üzleti területen is, és ezt a jövőben ki is használjuk. Ez változtatást jelent az eddigi stratégiánkban, ami abban mutatkozik majd meg, hogy igyekszünk közelebb menni potenciális ügyfeleinkhez.
Az eddiginél jóval több vidéki városba szeretnénk eljutni, amihez jelentősen növeljük majd az értékesítési lefedettségünket és az értékesítőink számát” – összegezte a vállalat augusztus elején kinevezett vezérigazgató-helyettese.