Az okostechnológia átírja az életünket

Az okostechnológia átírja az életünket

Az okostechnológia átírja az életünket

még több IoT

2 perc

Magyarországon is terjed a smart technológia legújabb hulláma: okosodnak a városok, az otthonok, és mindent ellepnek a szenzorok. De az online reklámpiacon is forradalmi változások zajlanak, miközben a közösségi médiában egyre kifinomultabb módokon lehet pénzt keresni.

Idén negyedik alkalommal, 2015. március 3-4-én rendezik meg az Evolution & Mobile Hungary konferenciát, amely az Internet Hungary budapesti „testvére”. A kétnapos rendezvényen nyolc szekcióval, hazai és külföldi szakemberekkel, több mint 200 előadás keretében ad átfogó képet a legfrissebb mobilpiaci, közösségi média és online hirdetési trendekről.

A konferencián március 4-én Király István, a Vodafone vállalati szolgáltatások üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese is tart előadást, amelynek témája az M2M világa.Egyre vehemensebbek a kütyük

Több fontos, egymásra épülő trend határozza meg jelenleg a mobil- és internetes technológia fejlődését. Egyrészt a gépek közötti kommunikáció, az M2M (Machine-to-Machine) és az IoT (Internet of Things – Dolgok Internete). Egyre több eszköz kapcsolható össze és kommunikálhat egymással a világhálón keresztül: például a mosógép, a termosztát, az autó vagy a televízió. Nem nehéz elképzelni, hogy milyen gyökeresen átalakulhat az életünk, ha mindenhová betörnek a smart megoldások.

Másik fontos trend a szinte már mindenhol – telefonokban, különböző fitneszkiegészítőkben, ruhákban, játékokban – lévő szenzorok terjedése. Ezek az eszközök lehetővé teszik a legkülönbözőbb valós idejű adatok gyűjtését, elemzését. A konferencián hazai példákon keresztül mutatják be többi között az okostechnológia egészségügyben, városfejlesztésben és járműiparban rejlő lehetőségei.

Közösségi média és reklámtőzsde

Rohamosan bővülnek a közösségi médiában rejlő üzleti lehetőségek. Egyre több és kifinomultabb megoldás áll rendelkezésre, hogy kereskedelmi és marketing szempontból egy cég minél többet profitáljon a digitális térben való jelenlétből. Az Evolution & Mobile Hungary mélységében tárgyalja, hogy miként lehet terméket értékesíteni a közösségi médiában, hogyan követhetőek nyomon a Facebook percről-percre zajló változtatásai, vagy mi a titka a sokkoló, meghökkentő tartalmú közösségi megjelenéseknek.

Gyökeres változások zajlanak az online hirdetések piacán is. Ma már a tőzsdei rendszerekhez hasonlóan valós időben licitálhat a hirdető a reklámfelületekre. A konferencián arról is szó esik, hogy miként lehet alkalmazni a Big Datát a reklámiparban, de a Google és a keresőmarketing (SEM) trendek sem maradhatnak ki a sorból.