Big Data és marketing: készüljön fel a vásárlók kétségeire!
Big Data és marketing: készüljön fel a vásárlók kétségeire!
2015. július 08.
Az információ érzékeny dolog, a beszerzésük kifejezetten. Ha visszatekintünk a tavalyi év nagyobb adatlopásaira, könnyen megérthetjük, hogy rengeteg felhasználó aggódik az online vásárlásaik biztonsága miatt. Adjuk hozzá az eszközök automatikus, nagy mennyiségű adatgyűjtését és máris kézhez kaptuk a magánélet biztonságát firtató jogos kritikákat.
Bár a mostani irányelvek védik a személyes adatokat, ha használunk egy szolgáltatást, de az IoT (Internet of Things – Dolgok Internete) hajnalán milliárdnyi eszköz áraszt majd minden pillanatban adatot a világhálóra.
Ez az új koncepció forradalmi a marketingesek számára, mivel a stratégiáikat a célfelhasználók napi szokásaihoz, szükségleteihez és vágyaihoz igazíthatják, ezeket pedig a napi szinten használt eszközök által szolgáltatott adatokon keresztül ismerhetik meg. De új kihívásokkal is szolgál arra vonatkozóan, hogyan tegyék lassabbá, „emészthetőbbé” ezt a folyamatot.
Az IoT egy szép új világot jelent, amely tele van eddig kiaknázatlan személyes adatokkal, de az adatbiztonság és az adatkezelés fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni.
Üzleti tipp
A bizalom mindig kulcsfontosságú az üzletben és a magánéletben egyaránt. Ezért továbbra is rendkívül fontos a bizalom erősítése az adott márka iránt. Érdemes tudatni a célcsoporttal, hogy a szolgáltatásaikhoz speciális adatokra van szükség. Mondják el, hogy értékelik az erre fordított idejüket, és azért dolgoznak, hogy személyre szabott élményeket tudjanak átadni, illetve valós igényekhez igazított termékeket tudjanak piacra dobni az összegyűjtött adatok segítségével.
Hólabda-effektus
Az automatikus szervizidő lefoglalástól a haszonállatok élettani adatainak monitorozásáig az IoT szerepe egyre csak nő. Az eszközök közti kommunikáció a jövőben felülmúlhatja az emberek közti online párbeszédet, erre és az adatok kezelhetőségére a marketingeseknek is kiemelten kell figyelniük.
Üzleti tipp
Ha vállalkozásuknál már most probléma az eddig gyűjtött masszív adathalmazok kezelése, akkor eljött az idő, hogy átgondolják a rövid távú és a hosszú távú terveket ezzel kapcsolatban.
A rövid távú értelmezési problémák megoldásának biztos útja az új, adatelemzői pozíciók meghirdetése az osztályon belül. Hatásos lehet hosszú távon a piacvezető elemzőeszközök megvásárlása, amelyek a nagyobb „adathegyek” egyszerű kezelésére hivatottak.
Már most megkezdhetik a magánszférát érintő kétségek enyhítését. Azáltal, hogy mindig tudatják a felhasználókkal, hogy mire használják az adatokat. Ezzel bevonják őket a folyamatba, és fenntartják a márka megbízhatóságát egy olyan korban, ahol az IoT általános lesz.
Mint minden feladatnál, amely elsőre félelmetesnek tűnik, hatásos megoldás lehet, ha egyszerre csak egy ponton kezdik el a változtatást. Kezdjék kicsiben, egyszerűen, így felkészülhetnek a megszámlálhatatlan eszközre, amelyek értékes adatokat nyújtanak a marketingeseknek is.
Forrás: blogs.adobe.com