Felpörgetné a vállalkozását? A Vodafone segít ebben

Felpörgetné a vállalkozását? A Vodafone segít ebben

Felpörgetné a vállalkozását? A Vodafone segít ebben

még több IoT

3 perc

A Vodafone a vállalati üzletágban erősít, és igyekeznek felzárkózni a lakossági vonal sikeréhez. Új szlogen és új termékstratégia jön: két kulcsterület a Ready Business és az M2M.

A Vodafone nem ugyanaz a cég, ami 3-5 évvel ezelőtt volt

Erről Király István vállalati szolgáltatások üzletágért felelős vezérigazgató-helyettes beszélt az Internet Hungary konferencián tartott sajtótájékoztatón.

A Vodafone globálisan az egyik legerősebb márka, több mint 400 millió előfizetője van világszerte, és a brand itthon is erősödik, egyebek mellett az innovatív termékek miatt. Király István úgy látja: kereslet is van a Vodafone-ra, így nem kell csak az árelőnyre építenie, szolgáltatásai és kínálata alapján is vonzó az ügyfelek számára.

Változik a termékstratégia, ezt jelzi az új szlogen is, amely így szól: Ready Business.

A stratégia harmadik kiemelt célja a percepció megváltoztatása: ennek keretében a Vodafone üzleti megítélését javítanák, hogy a vállalati üzletág is olyan erős támogatással bírjon, mint a lakossági.

Mit tud a Ready Business?

A korábban bevezetett osztható díjcsomagok sikeresek voltak, ezért ezeket továbbfejlesztik – a hang mellett lesznek osztható adatcsomagok is. Egyrészt multiuser szemléletben (amikor a cég egy adatcsomagot vásárol, és azt elosztja a munkatársak között), másrészt multidevice rendszerben is, amikor egy felhasználó az adatcsomagját különböző eszközei között osztja meg.

A Ready Business keretében három kérdést tesznek fel a vállalkozásoknak:

1. Költséghatékony működés: a kommunikációs megoldások segítik-e a vállalatot?

2. A vállalati működés hatékonysága: rendelkezik-e minden kolléga azokkal a mobilkommunikációs eszközökkel, amelyek szükségesek a hatékony munkához?

3. Megfelelő kapcsolatuk van az ügyfelekkel? Kihasználják-e az üzleti kommunikációban rejlő lehetőségeket?

Kérdésre válaszolva Király István elmondta: jelenleg körülbelül az árbevétel egyharmadát adja a vállalati üzletág és 10%-kal szeretnék növelni az üzletet.
 
A stratégia kiemelt része az M2M, vagyis a gépek közti kommunikáció

A Vodafone nemcsak biteket visz egyik pontból a másikba, hanem alkalmazásokat is kínál, felhasználható módon megjeleníti az adatokat – mondta Király István. A sajtótájékoztatón példaként egy tehenészet számára hasznos alkalmazást mutattak be, amely szenzorok segítségével valós időben mutatja, hány fejőgép működik éppen, hány országban, hány liter tejet termelnek.  

M2M-szolgáltatásokat már jó ideje nyújt a Vodafone – nemzetközi SIM kártyák segítségével, tehát földrajzi korlátok nélkül, szerte a világban járműflottáknál, gépjárműkövetésnél, egészségügyi alkalmazásoknál, energiamenedzsmentnél – sorolta a vezérigazgató-helyettes.

További céljuk, hogy kiemelt figyelmet szentelnek a vezetékes területnek is: az elmúlt 3 évben globálisan a Cable&Wireless társaságot vásárolta meg a Vodafone az Egyesült Államokban, míg Németországban a Kabel Deutschland céget akvirálták. Itthon ugyan nincs vezetékes szolgáltatásuk, de egyre több vezetékes szolgáltatás viszonylatában kínálnak alternatívát. Király István példaként a virtuális PBX (alközpont) szolgáltatást említette, amelyhez a jövőben itthon elsőként csatlakozik hamarosan a vezetékes számhordozás. Ezt úgy kell elképzelni, ahogy hangzik: a vezetékes számot megtarthatják az ügyfelek akkor is, ha mobilra váltanak.