Feltámadt a fogyasztók étvágya az okosotthonok iránt

Feltámadt a fogyasztók étvágya az okosotthonok iránt

Feltámadt a fogyasztók étvágya az okosotthonok iránt

még több IoT

5 perc

A fogyasztók csaknem fele arra számít, hogy az okosotthonokban használható készülékek válnak majd az M2M fejlesztések fő irányvonalává a következő öt év során – derül ki a Bluetooth Special Interest Group non-profit szervezet legfrissebb felméréséből.

A tanulmány elsősorban azt próbálta meg felmérni, hogy milyen a brit, amerikai és német lakosság attitűdje az intelligens háztartásokban üzemelő, gépek közötti kommunikációra épülő eszközök iránt. A kutatás egyértelműen azt igazolta, hogy a fogyasztók élénk érdeklődést mutatnak a modern technológiák iránt, így tehát komoly esély van arra, hogy ezek a berendezések a jövőben még szélesebb körben terjednek el.

Miközben csupán a megkérdezettek 6 százaléka véli úgy, hogy az okosotthonok korszaka már beköszöntött, kétharmaduk azt jósolja, hogy egy évtized múlva az összes háztartás intelligenssé válik. A vásárlók főleg azért részesítik előnyben az innovatív berendezéseket, mert egyszerű a használatuk, és segítségükkel jelentős költségeket spórolhatnak meg, miközben az otthoni energia-fogyasztás egyaránt számottevően csökken – összegzi a tanulmány.

Hallgassa meg az M2M Zóna műsorát, amelyben a szakértő az okosotthonok jövőjéről beszél! >>A válaszadók számára már alapvető elvárás, hogy az okosotthonok kialakítását elősegítő eszközök egyre több fejlesztő vállalkozás termékpalettáján feltűnjenek, és a boltok kínálata is igazodjon az innovációs hullámhoz. A fogyasztók főként az egyszerű beállítást tartják elengedhetetlennek a vezeték nélküli kapcsolaton keresztül kommunikáló berendezések esetében, de természetesen a készülékek ára és a biztonsági színvonaluk sem mellékes szempont.

A felmérésben részt vevők 42 százaléka véli úgy, hogy az okosotthonos eszközök sokkal „kívánatosabbak” lesznek a vásárlók számára, ha a gyártók garantálni tudják a személyes adatok védelmét, versenyképes áron kínálva termékeiket. Mivel a készülékekbe épített szenzorok hihetetlen mennyiségű adatot rögzítenek a környezetükről és a fogyasztói szokásokról, ezért cseppet sem meglepő, hogy a megkérdezettek 67 százaléka aggódik amiatt, hogy a bizalmas információk illetéktelen kezekbe kerülnek.

Ez a tanulmány megerősíti, hogy a fogyasztók olyan okosotthonos készülékeket szeretnének, amelyek „egyszerűen csak működnek” – hangsúlyozta a Bluetooth SIG ügyvezető igazgatója. Nyilvánvaló tény az, hogy az innovatív berendezések iránti kereslet jelentősen megnövekedett, a fogyasztók előszeretettel álmodoznak arról, hogy a háztartásaik pár éven belül olyan futurisztikus eszközökkel lesznek felszerelve, mint a népszerű rajzfilmben szereplő Jetson család otthona – mondta Mark Powell. A fejlesztőknek kutatásaik során arra kell összpontosítani, hogy új termékeik egyszerűek, költséghatékonyak és biztonságosak legyenek, annak érdekében, hogy az okosotthonos eszközök váljanak az innovációs hullám egyik fő csapásirányává – összegezte a szakértő.

Az elmúlt esztendőkben főleg az okos mosógépek, illetve konyhai berendezések körül volt óriási a felhajtás, azonban ennek a fogyasztói kereslet növekedésében is meg kell nyilvánulnia. A felhasználók figyelmét alapvetően azok az újítások keltik fel, amelyek lehetővé teszik, hogy irányításuk alatt tartsák környezetüket. Ezek közé tartoznak a távolról szabályozható termosztátok, az otthoni világítást kontrolláló eszközök, valamint a háztartások biztonságát garantáló rendszerek.

A smart home és a biztonság >>Az eredmények alapján a fogyasztók azokat a megoldásokat részesítik előnyben, amelyek kézzel fogható előnyökkel járnak. A válaszadók 66 százaléka úgy véli, hogy ha távolról szabályozhatná az otthoni fűtést és világítást, akkor jelentősen csökkenthetné az energia-fogyasztást, és lejjebb faraghatná a rezsiköltségeit. Az amerikai, brit és német lakosság 73 százaléka emellett szeretne okostelefonjára külön riasztást kapni a háztartásban lévő berendezésektől, hogyha a lakást bármi veszély fenyegeti.

Teljesen világos, hogy a fogyasztóknak „feltámadt az étvágyuk” az intelligens háztartási készülékek iránt, de ezeknek a széles körű elterjedése nagyban függ a gépek közötti kommunikációt biztosító technológia színvonalától – összegezte Mark Powell. Ahogyan sok más szegmensben láthattuk már, a piaci rést kitöltő megoldások sokszor nem annyira egyszerűek és biztonságosak, mint ahogy azt a felhasználók elvárnák. A Bluetooth Smart azonban valamennyi kívánalomnak eleget tesz, ráadásul ez a technológia már rengeteg okostelefonban, táblagépben és személyi számítógépben elérhető – hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.

A tanulmány kulcsfontosságú számadatai:

  • a válaszadók 6 százaléka szerint az okosotthonos készülékek már ma is a fejlesztések fő irányvonalát jelentik, legtöbbjük saját innovatív eszközzel is rendelkezik
  • a megkérdezettek 46 százaléka véli úgy, hogy a háztartási berendezések a következő öt évben meghatározóvá válnak az innováció során, miközben 66 százalék erre tíz éves időtávon számít
  • a lakosság 66 százaléka szeretné, ha az eszközöket be lehetne programozni úgy, hogy végrehajtsanak bizonyos utasításokat, például ha valaki kimegy a szobából, akkor automatikusan oltsák el a lámpákat, vagy kapcsolják be a fűtést, amint a lakó hazaér a munkából
  • a fogyasztók 73 százalékát frusztrálná, hogyha túl sokáig tartana beállítani az okosotthonos készülékét
  • a megkérdezettek 67 százaléka aggódik amiatt, hogy a háztartási eszközei nem garantálják kellőképpen a személyes adatai védelmét

Az öt legfontosabb tényező, amelyek meghatározzák, hogy a fogyasztók mely készülékeket részesítik előnyben:

  1. Egyszerű használat (54 százalék)
  2. Versenyképes ár (42 százalék)
  3. Megfelelő adatbiztonság (42 százalék)
  4. Könnyű beállítás (41 százalék)
  5. Egyszerű és gyors kapcsolódás okostelefonokhoz, táblagépekhez, továbbá személyi számítógépekhez (28 százalék)

A csúcstermékek 3-as toplistája, amelyek leginkább felkeltették a vásárlók érdeklődését:

  1. Intelligens fűtési / hőszabályzó készülékek (45 százalék)
  2. Okos világítás / intelligens izzók (34 százalék)
  3. Korszerű biztonsági berendezések (33 százalék)

Forrás: M2M Now