Így már biztosan észre lehet venni a bicikliseket

Így már biztosan észre lehet venni a bicikliseket

Így már biztosan észre lehet venni a bicikliseket

még több IoT

5 perc

A See.Sense nevű ír vállalkozás két éve pörgette fel az intelligens biciklilámpák piacát, majd pedig népszerű termékük finomhangoláson átesett verzióját dobták piacra, amely még fényesebb és még okosabb is.

Habár a 155 lumenes fényerősségű korábbi lámpa sem volt éppenséggel halványnak mondható, az új verzió a maga 250 lumenjével (és 420 lumenes elülső világításával) tényleg garantálja, hogy tulajdonosa nem marad észrevétlen. A két CREE (amerikai power LED) fényforrásnak köszönhetően ugyanis nemcsak a megfelelő láthatóság, hanem néhány speciális tükröző lencsének köszönhetően a 180 fokos látószög is garantált.

Íme, a kerékpárosok legokosabb társa

A szenzorok a körülményeknek megfelelő intenzitású fényerősséget és villogó mintát állítanak be, így ha érzékelik a közeledő autó fényszóróit vagy egy kereszteződés, körforgalom elérését, automatikusan erőteljesebben világítanak és gyorsabban villognak.

Az akkumulátor élettartamát is növelték, az eszköz ugyanis akár 15 órát is bír egyetlen feltöltéssel – ez háromszor több, mint az előd teljesítménye.

A készülék „okosabb” is lett: a Bluetooth-kapcsolatnak köszönhetően immár a hozzá társított okostelefonos applikáción keresztül is vezérelhető, illetve az első és hátsó lámpa összekapcsolható egymással, így a két fény egyszerre, egyetlen gombnyomossal fel-le kapcsolható.

A biciklis személyre is szabhatja a világítást, így beállítható például a fények automatikus kikapcsolása, amikor a tulajdonos elhagyja a kerékpárt, ha pedig visszaér, akkor a lámpák maguktól felgyulladnak. Ezen kívül a lopásgátló funkció riasztást küld a felhasználó telefonjára, ha pedig már megtörtént a baj, akkor megakadályozza a lámpa bekapcsolását, továbbá baleset esetén az eszköz automatikus riasztást küldhet a kerékpáros mobiljáról.

A korábbi változat kézmozdulatokkal történő ki- és bekapcsolása újdonságnak számított, de esetenként nehezen volt kivitelezhető, az első lámpát pedig könnyen le lehetett verni. Az Icon viszont keskenyebb, és bár közel azonos súlyú, mint elődje, cserélhető gumibetétjeinek köszönhetően könnyebben és több felületre rögzíthető.

A két (elülső és hátsó) fényforrásból álló szettet 120 fontért (nagyjából 48 ezer forintért) lehet megvásárolni, míg a nagyobb teljesítményű prémium változat hasonló csomagja 150 fontért (körülbelül 60 ezer forintért) rendelhető meg a gyártó honlapján.

Forrás: BikeRadar