Interaktív posztereken adakozhatnak a britek

Interaktív posztereken adakozhatnak a britek

Interaktív posztereken adakozhatnak a britek

még több IoT

2 perc

Az Oxfam hamarosan megkezdi NFC-alapú technológiával ellátott interaktív poszterei, karpántjai és adománygyűjtő dobozai tesztelését, a járókelők akár okostelefonjaikkal is adakozhatnak a szervezet jótékony céljaira.

Néhány brit nagyváros lakói a jövőben NFC-kommunikációra (NFC: Near Field Communication) alkalmas okostelefonjaikkal is adakozhatnak jótékonysági szervezeteknek. Az Oxfam ugyanis hamarosan olyan interaktív poszterek, karpántok és gyűjtődobozok tesztelését kezdi meg Henley, illetve Northampton utcáin, amelyek lehetővé teszik, hogy az adakozó kedvű járókelők pénzt ajánljanak fel, és megnézzék a jótékonysági szervezet munkájáról készített videókat. Az NFC, vagyis a Near Field Communication különféle szabványok összessége, amelyek kis hatótávolságú, kétirányú kommunikációt tesznek lehetővé; jellemzően okostelefonoknál használják kis mennyiségű adatok mozgatására.

Eljött az ideje a kültéri reklámok kódolásának >>Ahhoz, hogy adakozni lehessen, a támogatóknak mindössze annyit kell tenniük, hogy megérintik a jótékonysági szervezet üzleteinek kirakatában elhelyezett posztereket, amelyek automatikusan elküldenek egy szöveges üzenetet. A pénzt az Oxfam a „Strength to Survive” (Erő a Túléléshez) elnevezésű kampányának keretében fogja felhasználni. A kezdeményezés célja, hogy olyan családoknak segítsen világszerte, amelyek hurrikánok, áradások, illetve egyéb természeti katasztrófák következtében elveszítették otthonukat. A szervezet jelenleg 31 országgal áll kapcsolatban, ráadásul az adakozók által felajánlott minden egyes fonthoz a brit kormány most még egy fontot tesz hozzá, hogy támogassa a rászorulókat a Kongói Demokratikus Köztársaságban.

Az Oxfam néhány adománygyűjtőjét emellett NFC-alapú karpántokkal, illetve gyűjtődobozokkal is ellátják. Hogyha valaki megérinti az eszközöket, akkor egy videón keresztül nézheti meg, hogy az általa felajánlott összeg hogyan járulhat hozzá az egész világot sújtó szegénység leküzdéséhez. „Két fajta felhasználási módot különböztettünk meg” – mondta el az Oxfam digitális adománygyűjtésért felelős vezetője az NFC World-nek adott interjúban. Az egyik lehetőség, hogy a járókelők elsétálnak az üzletek előtt, és a poszterek segítségével adakoznak a szervezet jótékonysági céljaira. A másik opció, hogy szóba elegyednek az utcai adománygyűjtőkkel, akik a videók segítségével teszik számukra vonzóbbá az adakozást – emelte ki Matt Jerwood.

Az első példánál maradva, a járókelők egy posztert fognak látni a boltok kirakatában elhelyezve. Nem kell mást tenniük, mint odaérinteni a telefonjukat a plakáton megjelölt területre, ez megnyit egy előre megírt sablon alapján készült szöveges üzenetet. Az üzenet tartalmazza majd az adakozó saját kulcsszavát, és egyéni kódját. „Arra szeretnénk felhasználni az NFC-alapú technológiát, hogy a jövőben az adományokat akár egy SMS segítségével is gyűjthesse a szervezet. A posztereknél alapvetően az NFC-alapú innovatív megoldás kerül előtérbe, míg az adománygyűjtőknél a tartalmon, a szervezet munkájáról készített videókon van a hangsúly” – fogalmazott Matt Jerwood.  

Adakozás egy perc alatt a rák elleni harchoz >>Ahogyan arról egy korábbi cikkünkben már beszámoltunk, januárban a Cancer Research UK kutatóintézet is érintés nélküli (contactless) technológiákkal látta el négy üzletét, így a kirakat előtt elsétálva bárki hozzájárulhatott két fonttal a rák elleni küzdelemhez. Az adakozni szándékozóknak pusztán oda kellett érinteniük vezeték nélküli kártyájukat a kirakatüveg belső oldalán elhelyezett POS-terminálhoz, és a rendszer önmagától utalta az adományt a szervezetnek. A kirakatokban továbbá olyan interaktív kijelzőket is elhelyeztek, amelyek bemutatták a jótékonykodóknak, hogy milyen pozitív hatással jár a felajánlásuk, hogyan járul hozzá a rák elleni harchoz.

„Az elsődleges oka annak, hogy az NFC-alapú technológiát választottuk, hogy a jótékony szellemű adakozókat jobban bevonhassuk a szervezet munkájába. Egy kicsit személyesebb módon szerettünk volna köszönetet mondani nekik a felajánlásukért azzal, hogy videók segítségével próbáljuk felhívni a figyelmet az egész világot sújtó szegénységre, valamint arra, hogy mennyi családnak kell nélkülöznie. Ha csak egy érintés nélküli fizetésről lett volna szó, akkor ez annyiban kimerül, hogy az adakozó hozzáérinti a kártyáját egy terminálhoz, ami átutalja az összeget, és ezzel le is zárult a tranzakció. Így viszont a járókelők megnézhetik a videókat, jobban megérthetik a céljainkat, és reményeink szerint sokkal pozitívabb élményekkel távoznak” – összegezte az Oxfam digitális adománygyűjtésért felelős vezetője.

Forrás: NFC World +