Itt az IoT fejlesztések sikerének kulcsa

Itt az IoT fejlesztések sikerének kulcsa

Itt az IoT fejlesztések sikerének kulcsa

még több IoT

3 perc

A szakértő szerint újabb intelligens készülékek helyett a fejlesztő vállalatoknak a mindennapi használati tárgyak újraértelmezésére kellene helyezniük a hangsúlyt.

Egyetérthetünk abban, hogy a „Dolgok Internete” kifejezést egész nyugodtan el lehet felejteni, ha fogyasztói termékekről beszélünk? Ezzel az eléggé provokatív felütéssel indítja a TechCrunch oldalán megjelent cikkét a Flybridge Capital Partners szakértője. Matt Witheiler úgy véli, hogy a „world wide web”-hez hasonlóan a Dolgok Internete is csupán egy múltból származó relikvia. Szerinte ugyanis senkinek nincsen szüksége egy világhálóra csatlakozó mosógépre vagy egy internet-kapcsolattal ellátott, színváltós LED-izzóra.

A cikkíró főként azért idegenkedik ettől a terminustól, mert a Dolgok Internete kifejezés nem szemlélteti kellőképpen azt a hardverek szintjén zajló forradalmat, aminek a közepén vagyunk. A közösségi finanszírozás és a kis költségigényű, könnyen elérhető fejlesztői platformok megjelenése ugyanis teljesen átalakította a hardvergyártók felépítését, az innováció új fejezetét nyitva meg. Ez a folyamat nagyjából két évvel ezelőtt kezdődött meg, de a szakértő szerint a fejlesztések még mindig gyerekcipőben járnak, hogyha figyelembe vesszük azt, hogy napról napra újabb startup cégek bukkannak fel a piacon.

Hogyan hálózza be az életünket az IoT? >>Matt Witheiler az utóbbi néhány évben számos hardverekkel foglalkozó startup vállalkozás háza táján nézett körül, és elmondása alapján csaknem sírva fakadt minden egyes alkalommal, amikor egy terméken meglátta a „Dolgok Internete” címkét. A fejlesztők szerinte alapvetően arra koncentrálnak, hogy csak a technológia kedvéért internetes kapcsolattal lássák el a készülékeket. Az viszont a meglátása alapján senkit sem fog felrázni, hogyha az eszközöket úgy dobják a piacra, hogy azok alapvetően nem javítják a fogyasztói élményt, hanem pusztán a termék újszerűségére építenek. A szakértő sokkal izgalmasabbnak tartja azokat a fejlesztéseket, amelyek a mindennapi használati tárgyak újragondolásáról szólnak.

De mit is ért Matt Witheiler a „mindennapi használati tárgyak újragondolása” alatt? Egyszerűen megfogalmazva szerinte olyan készülékekre van szükség, amelyek új felhasználói élményt kínálnak azon berendezések esetében, melyeket az emberek naponta használnak.

A szakértő jóslata alapján nagyjából 3-8 év múlva a hagyományosan „buta” eszközök valamennyien intelligensebbé válnak a korszerű technológiáknak köszönhetően, miközben új okoskészülékek ezrei árasztják el a vásárlókat. Összegzése szerint a legalapvetőbb használati tárgyak átalakítása eddig több mint 88 milliárd dolláros hasznot hajtott a fejlesztőknek, a kockázati tőkebefektetők pedig 1,1 milliárd dollárt fordítottak a beruházásokra.

A siker receptje a szakértő szemével

Matt Witheiler úgy véli, hogy az első és legfontosabb kritérium, hogy a fejlesztőknek egy létező tárgyból kell kiindulniuk, miután a fogyasztói szokások megváltoztatása eléggé kemény dió. Sokkal egyszerűbb azt az utat választani, hogy olyan készülékeket lássanak el új funkciókkal, amelyeket már most is napi szinten, rendszeresen használnak a fogyasztók, ahelyett, hogy új eszközökkel kísérleteznek. Ezeket a termékeket ráadásul jóval könnyebb lehet eladni, hiszen a vásárlók már jól ismerik őket. Egy ismeretlen készülék népszerűsítése és marketingje sokkal nehezebb feladat, mint egy mindennapos készülék reklámja.

Gyorsan tanul a Nest intelligens termosztátja >>A második teendő, hogy a használati tárgyat egy olyan hardverrel szereljék fel, amely valóban új felhasználói élményt kínál. Önmagában az édeskevés, hogy a fejlesztők internetkapcsolattal látják el a készülékeket, ugyanis senkinek nincs szüksége még több adatra – írja a Flybridge Capital Partners szakértője. Az újraértelmezett tárgyaknak alapvetően meg kell változtatniuk a fogyasztók viszonyulását a régi-új berendezéseikhez. Matt Witheiler kiemelte a Nest intelligens hőszabályzóját, amely nem csupán megjelenésében igényes, de hozzájárul a rezsiköltségek csökkentéséhez, illetve az energia-takarékossághoz.

Végül pedig az újraértelmezett használati tárgyaknak úgy kell előnyt kovácsolni az új funkcióikból, hogy ezzel még több fogyasztót hódítanak meg és jelentős hasznot hajtanak a fejlesztő cégeknek. A szakértő egyebek között megemlítette a Keurig K-Cup nevű kávéfőzőjét, a GoPro videó hálózatát, illetve az Oculus fejlesztői platformját, mint ennek sikeres példáját. Szerinte ezeket a szempontokat szem előtt tartva valamennyi startup vállalkozás felveheti a versenyt a piacon, úgy, hogy újabb intelligens kütyük megtervezése helyett a meglévő készülékek újraértelmezésére koncentrál.

Forrás: Tech Crunch