Szokatlan helyről kapott reklámot az Oura okosgyűrűje

Kapcsolódó cikkek

Sorozat további cikkei

Szokatlan helyről kapott reklámot az Oura okosgyűrűje

Szokatlan helyről kapott reklámot az Oura okosgyűrűje

még több IoT

2 perc

A viselhető eszköz elsősorban azért került a figyelem középpontjába, mert Harry herceg ezt viselte a feleségével, Meghan Markle-lel közös, őszi – ausztráliai – körútjuk első napjain. Mivel első ránézésre egy szimpla fekete gyűrűről van szó, így természetesen rögtön megindultak a sajtóban a találgatások.

Viszonylag hamar fény derült rá, hogy valójában egy viselhető kiegészítőről van szó, amelyet a gyártó tömegeladásra szán, és amelyet jelenleg hírességek és sportolók is „tesztelnek”. Az eszköz monitorozza tulajdonosa alvásminőségét és napi aktivitását, és különféle ajánlásokkal is szolgál.

A People magazin külön megerősítette, hogy a brit herceg is ezt a gyűrűt viselte. A viselhető eszköz képes figyelemmel követni a pulzust és a testhőmérsékletet, és ezek alapján állapotfelmérést is készít. A kapcsolódó információk a felhasználó okostelefonjára érkeznek.

Az Oura gyűrű egy feltöltéssel viszonylag sokáig, átlagosan egy hétig használható. Két különböző formában és négy színben rendelhető. Az ára típustól függően 300-400 euró (körülbelül 97-129 ezer forint) lehet, de a Diamond (gyémánt) változatért 1049 eurót (több mint 338 ezer forintot) is kérnek.

A termék mögött olyan szakértők állnak, mint Kevin Lin, az Amazon Twitch streaming platform társalapítója, Stephen Friend, az Apple egykori egészségügyi kutatója vagy Jaan Tallinn, aki annak idején részt vett a Skype fejlesztésében. A fejlesztőcég jelenleg is tárgyalásokat folytat különféle technológiai-, sport- és hollywoodi vállalatokkal, ennél többet azonban nem árultak el.

A fejlesztés a kaliforniai Szilícium-völgyben zajlik, ahol egyre népszerűbb témának számít az egészségtudatos életmód, így mára az ehhez kapcsolódó termékek széles választéka érhető el. Az alvás monitorozása pedig kiemelten fontos, mivel a nem megfelelő alvás hatással van a mentális és érzelmi egyensúlyra, a hosszú távú egészségre és a krónikus betegségek kialakulására – mondta Harpreet Rai, az Oura Health vezérigazgatója. Hozzátéve, hogy Amerikában több mint 60 millió ember használ valamilyen altató hatású gyógyszert.

Forrás: