Tévhit, hogy a technológiától lesz okos a város

Tévhit, hogy a technológiától lesz okos a város

Tévhit, hogy a technológiától lesz okos a város

még több IoT

3 perc

Bár az M2M és az IoT a gépek, eszközök kommunikációját helyezi előtérbe, de nem szabad megfeledkezni, hogy a városokat igazán csak az ott lakók tehetik okossá – azzal, hogy nyitnak az új technológia felé. Ehhez viszont a városvezetésnek és a cégeknek érdekessé és hasznossá kell tenniük számukra az intelligens megoldásokat.

Március elején rendezték meg az Evolution & Mobile Hungary 2015 konferenciát, amelyen külön szekciót kaptak az okosfejlesztések. A prezentációk témája valóban szerteágazó volt az elméleti, futurisztikus elképzelésektől a konkrét termékekig, az intelligens autóktól a drónokon és mezőgazdasági fejlesztéseken keresztül a high tech ékszerekig, de az előadók kitértek az adatbiztonságra és az IoT jogi vetületére is.

Rekordszámú, több mint 1100 látogató volt kíváncsi a közösségi média, az online reklám, illetve a mobil- és smart technológia újdonságaira. A konferencián több mint 200 előadás és kerekasztal-beszélgetést tartottak.

Okosváros nincs, csak okosabb városról beszélhetünk

Előrejelzések szerint a 21. század közepére már a Föld lakosságának háromnegyede városokban fog élni. A városépítést, a települések életének szervezését pedig egyre inkább átszövi a technológia. A smart city fogalma számos kérdést felvet, és bizonyos vélemények szerint nem a technológiától lesz okosabb egy város, hanem sokkal inkább az okos városszervezéstől.

Példaként bemutatták a világ legokosabb városának tartott, mesterségesen felépített dél-koreai Songdóban működő rendszert, melyet egy monitorokkal teli teremből figyelnek és irányítanak. Ennek hátránya, hogy még a városlakók otthonaiban is minden látható, amire azért valószínűleg többségünk nem feltétlenül vágyik. A valóban smart city pedig inkább növeli a polgárok szabadságát, mintsem csökkenti.

A konferencián arról is szó esett, hogy az 5G mobilinternet terjedése újabb robbanást jelent majd a smart technológia terén: 15 éven belül a mobil adatforgalom a jelenlegi ezerszeresére emelkedik, és 50 milliárd hálózatba kapcsolt elektronikai eszköz lesz világszinten, amelyek mind kommunikálni fognak egymással.

Okostelefonról lájkolunk

Számos előadás épült a világon és Magyarországon is legnépszerűbb közösségi site, a Facebook aktualitásai köré. A legfrissebb mérések szerint hazánkban már több mint 60 százalékban kizárólag okostelefonról lépnek be az oldalra a felhasználók, a Facebook reklámbevételeinek pedig közel 70%-a származik a mobilhirdetésekből.

Több mint 2 millió hazai felhasználó minden nap facebookozik és átlagosan napi 14-20 alkalommal nézi meg, hogy mi zajlik a közösségi oldalon. Az aktivitást az is jól mutatja, hogy félmillió poszt és 20 ezer tweet születik naponta a magyar weben. Egy átlagos usernek egyébként 245 barátja van és 50 oldalt kedvel.

Közösségi marketing

A cégek számára a fiatal korosztály (18-34 év) a Facebookon keresztül érhető el a leghatékonyabban, sokkal nagyobb arányban, mint például televíziós hirdetésekkel. Viszont már a Zuckerberg-féle közösségi oldal sincs ingyen, hiszen az organikus tartalmak csak átlagban az oldal követőinek 0,4-4%-hoz érnek el, így ha marketingcélra használja az oldalt, akkor mindenképpen érdemes hirdetésre költeni.