Újabb szintet lép a Facebook csodaszemüvege
Újabb szintet lép a Facebook csodaszemüvege
2020. március 25.
Átszabták az Oculus Quest VR headset felhasználói felületét. A közösségi óriás szerint ezzel újabb lépést tesznek afelé, hogy a virtuális valóság a következő számítástechnikai platformmá válhasson.
A koronavírus-járvány miatt sorra lefújták a rendezvényeket, ami a világ első számú játékfejlesztői konferenciáját is érintette. A Game Developers Conference szervezői egyelőre az elhalasztás mellett döntöttek, a Facebook pedig nemrég a Game Developers Showcase online előadások keretében jelentette be a gaming világ újdonságait.
Jelenleg a Quest fő felhasználói felületén egy kissé zavaróan elrendezett, úgynevezett lebegő menürendszer található, amely egy virtuális nappaliban jelenik meg. A mostani bejelentés alapján viszont úgy tűnik, hogy ezt a felületet jelentősen „lecsupaszították”, így jóval könnyebb benne eligazodni. Továbbá a menürendszer az egyes alkalmazásokba is integrálható, így a felhasználók anélkül érhetik el a különféle funkciókat, hogy vissza kellene térniük a kezdőfelületre.
A többablakos támogatottság első lépését a beépített böngésző jelenti. Ennek köszönhetően az egyes ablakok bármikor megnyithatók, bezárhatók és átrendezhetők – mint egy óriási lebegő monitor esetén. A felhasználó így kedve szerint játszhat az egyikben, a másikban elolvashatja a híreket, a harmadikban pedig – természetesen – facebookozhat. Az egyéb alkalmazások – store-ok vagy a Chats – integrációja későbbre várható.
A Facebook blogbejegyzése szerint az újítások célja, hogy a felhasználók könnyebben multitaskingolhassanak, zökkenőmentesen navigálhassanak az alkalmazások között, kapcsolatban maradhassanak egymással vagy egyszerűen csak „valami többet” tehessenek. A játéktól a médiáig és a szórakoztatásig, a social élményektől kezdve a munkavégzésig a VR az összes felhasználói elvárásnak megfelel majd. Ugyanazoknak a feltételeknek, mint amelyek alapkövetelménynek számítanak például az okostelefonoknál vagy a laptopoknál.
Az Oculus Quest azonban jelenleg elsősorban önálló játékkonzol, amely a vállalat tájékoztatása szerint több mint egymillió dolláros bevételt hozott. A szoftverfrissítések még márciusban elkezdődnek. Ehhez azonban a felhasználóknak hozzá kell járulniuk a kísérleti funkciók (Experimental Features) beállításához.
Forrás: