Vége lehet az okosórák egyeduralmának?

Kapcsolódó cikkek

Vége lehet az okosórák egyeduralmának?

Vége lehet az okosórák egyeduralmának?

még több IoT

2 perc

A Gartner piackutató cég szerint 2019-ben a viselhető eszközök forgalma világszinten elérheti a 225 millió darabot. Ez az idei évhez képest 25,8 százalékos növekedést jelent. A prognózis alapján a fogyasztók 42 milliárd dollárt költenek majd ezekre a készülékekre, amiből 16,2 milliárd dollár jut az okosórákra.

„A piac alapját az Apple Watch viszonylag stabil és magas eladási átlagára adja. Ugyanakkor a csatlakoztatott órák átlagára 2022-ig valószínűleg lassan csökkenni fog: az idei 221,99-ről 210 dollárra” – véli Alan Antin, a Gartner vezető igazgatója. Az átlagár némi mérséklődése leginkább az olcsóbb eszközöket forgalmazó versenytársaknak és a növekvő darabszám miatti alacsonyabb gyártási költségeknek köszönhető. Ugyanakkor az Apple-höz hasonló erős brandek és a hagyományos márkák próbálják az árakat magasan tartani.

A fülhallgatók is törnek előre

A viselhető eszközök piacát egyértelműen az okosórák uralják majd, jövőre a várakozások alapján 74 milliót adnak el belőlük. Az ezt követő években azonban változhat a helyzet. A piackutató szerint 4 év múlva az okosfülhallgatók 158 millió darabbal átvehetik a vezetést, míg az intelligens órák csak 115 millió darabos eladásig jutnak. A fülhallgatók piaca angolul a wearables (viselhetők) mintájára a hearables (hallgathatók) jelzőt kapta.

Az intelligens karórák piaca egyre érettebbé válik, a szereplők pedig négy alcsoportra oszthatók: a vezető elektronikai márkák, a divat- és tradicionális óragyártók, a gyerekórák és a speciális igényeket kielégíti brandek és startupok.

Az utóbbiak általában (relatív) kis létszámú vásárlói csoportokat céloznak meg, például a valamilyen egészségügyi felügyeletet igénylő felhasználókat. Az eladásokat a fogyasztói elektronikai márkák, mint az Apple, a Fitbit és a Samsung kényelmesen uralják, de a többi cég is igyekszik felzárkózni. A szakember úgy gondolja, a Fossil és a Casio például széles választéka és stílusosabb órái révén hódíthat el vevőket a technológiai gyártóktól. Ugyanakkor a hagyományos- és a divatórák 2022-ben a forgalomnak legfeljebb az ötödét adhatják majd.

Forrás: