IoT: világszerte piacvezető szerepet tölt be a Vodafone
Világszerte piacvezető szerepet tölt be a Vodafone az IoT-szolgáltatók között
2022. február 09.
A Gartner 2022-ben is piacvezető IoT-szolgáltatóként nevezte meg a Vodafone-t a Magic Quadrant felmérésében. Az üzleti és technológiai elemző cég immár nyolcadik alkalommal sorolta a Vodafone-t „Vezető kategóriába” az IoT-szolgáltatást nyújtó szervezeteket vizsgáló kutatásában.
A Gartner szerint a „Vezető kategóriába” tartozó szereplők a Dolgok Internete (Internet of Things) jövőjébe fektetnek be, világos elképzelésük van arról, hogy merre tart a piac, megragadják az ügyfelek érdeklődését, továbbá sokkal inkább alakítják a piacot, mintsem követik.
A Magic Quadrant felmérésben szereplő 18 vállalat közül ismét a legmagasabb helyezést érte el a Vodafone mind a „vízió teljessége”, mind pedig a „megvalósítási képesség” tekintetében.
„Napjainkra az IoT olyan alapvető eszközzé vált, amely a világ minden táján ugyanolyan jelentőségű a vállalkozások számára, mint az elektromos áram. Nincs ez másképp Magyarországon sem. A hazai cégek is felismerték, hogy jövőképességük szempontjából az IoT-alapú innovációk alkalmazása elengedhetetlen. A Vodafone Magyarország piacvezető IoT-megoldásaival és szolgáltatásaival abban igyekszik segíteni a vállalkozásokat, hogy kiaknázzák az IoT-ben rejlő előnyöket, és ezáltal hatékonyabban, környezetbarát módon működjenek” – mondta a felmérés kapcsán Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettese.
A Vodafone Business továbbra is az ügyfelek széles körének kínál IoT-megoldásokat: legyen szó akár a Controlantról, amely valós idejű megfigyelés formájában nyújt segítséget a hűtési lánc újragondolásában a hőérzékeny COVID-19 oltóanyagok és élelmiszerek számára; akár a Ford gyártásának forradalmasításáról 5G-s magánhálózatokon keresztül; vagy a mezőgazdasági termelőknek nyújtott, a fenntartható gazdálkodást előmozdító IoT-alapú mezőgazdasági megoldásokról.
Az elmúlt évben a Vodafone Business:
– Folytatta az IoT-üzletágának fejlesztését, ahol az elmúlt egy évben több mint 20%-kal nőtt a kapcsolatok száma (112 millió a 2021-es pénzügyi év első felében, szemben a 2022-es pénzügyi év első felében elért 136 millióval).
– Megőrizte vezető szerepét az IoT területén megvalósuló innováció tekintetében, támogatva az ügyfelek ellenállóképességének javítását és versenyképességük megőrzését, valamint innovatív, hálózatba kapcsolt termékeket biztosított ügyfelei számára, és új bevételi forrásokat teremtett.
– Támogatta üzleti ügyfeleit saját szén-dioxid-kibocsátásuk csökkentésében, vállalva, hogy a 2020 és 2030 közötti évtizedben globálisan összesen 350 millió tonnával csökkenti szén-dioxid-kibocsátását, ami Olaszország teljes 2019-es szén-dioxid-kibocsátásának felel meg.
Ezen megtakarítások nagy részét a Vodafone IoT-szolgáltatásai fogják biztosítani az ügyfelek számára, például a logisztika és a flottakezelés hatékonyságjavításával, intelligens mérőórák alkalmazásával, továbbá a gyártás hatékonyságának javításával.
– Folytatta térnyerését az operatív IoT területén a teljes folyamatot lefedő (E2E) megoldásaival. Mára már az autóipar, az e-egészségügy/távfelügyelet, az agrártechnológia és a gyártás területén rendelkezik kompetenciaközpontokkal.