Viselhető eszközök – az irodában is

Viselhető eszközök – az irodában is

Viselhető eszközök – az irodában is

még több IoT

3 perc

Manapság gyakran lehet hallani arról, hogy a különféle viselhető kiegészítők hogyan változtatják meg mindennapi életünket, a lépés- és kalóriaszámlálóktól kezdve az alvás- és diétasegítő eszközökig ma már sok minden elérhető. De mi a helyzet az üzleti élettel és a munkahelyekkel?

Idén már sok újdonság jelent meg a piacon – például intelligens gyűrűk, órák és fejpántok –, amelyek már nemcsak a felhasználó magánéletére, hanem munkavégzésére is kihathatnak.

Az International Data Corporation (IDC) legutóbbi negyedéves jelentése szerint az idei évben 72,1 millió darab viselhető eszköz kiszállítása várható, ami tavalyhoz képest 173,3%-os növekedést jelent. A Salesforce Research felmérésében résztvevők pedig nemcsak az ügyfélélmény növeléséhez és az üzleti teljesítmény javításához használnak intelligens megoldásokat, 79%-uk szerint üzleti sikereket is hozhatnak, 86%-uk pedig nagyobb összegeket fektetne be ezen a téren.

Hódítanak a viselhető kiegészítők

Az „okos” módszerek valóban növelhetik a termelékenységet és a teljesítményt, javíthatják a hatékonyságot és a biztonságot, így óriási lehetőséget rejthetnek magukban – ugyanakkor megfelelő stratégiai háttér hiányában jelentős kockázattal is járhatnak.

Lássuk, mire érdemes figyelni, hogy tényleg a lehető legtöbbet lehessen kihozni a rendelkezésre álló lehetőségekből!

Intelligens megoldások

A viták középpontjában legtöbbször maguk az eszközök állnak, pontosabban az azokhoz kapcsolódó alkalmazások. A fejlesztés még korai szakaszban van, így bevezetésüktől egyelőre sokan tartanak. Pedig az ilyen megoldások nemcsak a munkavégzést változtathatják meg, hanem a különféle összetett üzleti folyamatokat is új szintre emelhetik. A Gartner előrejelzése szerint 2017-ig az applikációk fele már „okos” lesz.

A folyamat emlékeztet az okostelefonok elterjedésére: a kezdeti óvatosságot követően mára már gyakorlatilag elképzelhetetlen az élet nélkülük, a kapcsolódó megoldásokra pedig egész iparágak épülnek.

Felhő

A mobiltelefon vagy a laptop használata egy megbeszélés közben nehézkes és időigényes lehet, egy intelligens karórának vagy okosszemüvegnek köszönhetően viszont gyorsan és feltűnés nélkül érhetők el a szükséges információk, és a felhasználó keze is szabadon marad. Márpedig ha a megfelelő adatok a megfelelő időben állnak rendelkezésre, akkor jóval könnyebb helyes üzleti döntéseket hozni.

Az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM = Costumer Relationship Management) rendszerekben található mindenre kiterjedő adatok révén pedig olyan elemzési tevékenység végezhető, mellyel az üzleti- és munkafolyamatok alapjaiban változtathatók meg.

Mindenki hozza a sajátját! (BYOW = Bring Your Own Wearable)

Amikor valaki átlátja a csatlakoztatott (connected) technológiában rejlő lehetőségeket, ki is akarja használni azokat személyes és szakmai életében egyaránt. Az előrelátó munkáltatók pontosan tudják, hogy mindez növelheti a munkavállalói hatékonyságot és termelékenységet – ez pedig hatalmas potenciál lehet a szoftverfejlesztő cégeknek.

Gyakorlati példák már most is vannak, az Alpine Metrics Intelligent Forecasting (= intelligens előrejelzés) névre hallgató okosórás alkalmazásával az értékesítési szakemberek követhetik saját teljesítményüket, a NewVoiceMedia szintén okosórás applikációja a hívó fél azonosítását emeli új szintre. A Vlocity – ugyancsak karórás – megoldásával pedig új értékesítési lehetőségek érhetők el és magasabb szintű ügyfélkiszolgálás valósítható meg.

Mi várható?

Azok, akik már most használnak ilyen és hasonló megoldásokat, nemcsak a saját korukat előzik meg, hanem a kapcsolódó eszközök, alkalmazások tökéletesítéséhez is hozzájárulnak. A lehetőségek tárháza tényleg végtelen, az pedig már hozzáállás és nyitottság kérdése, ki mit hoz ki ezekből.

Forrás: Readwrite