A virtuális valóság is támogathatja a fejvadászokat

A virtuális valóság is támogathatja a fejvadászokat

A virtuális valóság is támogathatja a fejvadászokat

még több IoT

3 perc

Egy 2016-os Deloitte-kutatás szerint az Y és X generáció tagjainak kétharmada úgy képzeli, hogy 2020-ra már nem a jelenlegi munkahelyén dolgozik majd. Mit jelent ez a HR-menedzserek szempontjából?

A fiatalabb korosztály foglalkoztatása a HR-vezetők számára is újabb kihívásokat tartogat. Nem könnyű ugyanis kapcsolatot létesíteni az 1980 után születettekkel. Bár a megtalálásukat a LinkedIn-hez és az Indeed-hez hasonló technológiák leegyszerűsítik, de ennél sokkal komplikáltabb a legjobbak céghez csábítása. A fiatal munkavállalók ugyanis azt várják jövőbeli munkaadójuktól, hogy eredeti, érdekes módon győzze meg őket, és a későbbi elvárásaik is gyökeresek mások, mint az idősebb generációknak.

Feje tetejére állhat a munkaerőpiac

A kreatív lehetőségek biztosításában segíthet a virtuális valóság. A technológia ugyanis mindenkit lebilincsel, amit a játék- és a szórakoztatóipar már jó ideje kihasznál, a humánerőforrás-menedzsment viszont később kezdte felfedezni a lehetőséget. Mindez érthető persze, hiszen az iparág alapjait a szabályok és folyamatok jelentik, ami nem sok teret enged a kreativitásnak, de az újgenerációs munkavállalók felkutatásával megbízott szakembereknek új, szokatlan ötletekkel is elő kell állniuk. Az újságokban megjelentetett vagy egyetemi hirdetőtáblákra kitűzött álláshirdetések felett ugyanis eljárt az idő.  

Így tett például a Toyota egyik divíziója is, amikor egy állásbörzén egy távoli irodáját szerette volna bemutatni a jelentkezőknek. Az, hogy elszállítsa őket a vidéki helyszínre, nem jött szóba, úgyhogy a VR-hoz nyúltak. Először az InstaVR platform segítségével hoztak létre virtuális túrákat, a technológia segítségével bemutatva egy átlagos munkanapot. Mivel ezek rendkívül sikeresnek bizonyultak, feljebb léptek, és a térbelibb hatást biztosító HTC Vive segítségével már 20 percnél hosszabb, szobaméretű bemutatókon keresztül prezentálták irodájukat. 

A Wal-Mart egyik részlege, a Jet.com is hasonló ötlettel állt elő: ők már 2015-ben VR segítségével engedtek bepillantást az álláskeresőknek a vállalat főhadiszállásába és ismertették meg őket a cégkultúrával. Ugyanebben az évben a General Mills az Oculus Rift segítségével színesítette a tájékoztatást. Manapság pedig, amikor a VR-szemüvegek sokkal olcsóbbak és elterjedtebbek, a munkaadóknak még csak személyesen találkozniuk sem kell a potenciális munkavállalókkal. Ahhoz, hogy bemutathassák a VR-videókat, ma már elég az iTunes, a Google Play vagy akár a WebVR közvetítése.

A headset nem minden

Már csak azzal kiemelkedhet egy cég a konkurencia közül, ha VR-eszközöket visz az állásbörzére. Az így szerzett maradandó, informatív élmények még a tradicionálisabb társaságokat is technológiailag haladónak tüntethetik fel.

A virtuális valóságot egyébként a főiskolák és egyetemek évek óta használják arra, hogy földrajzilag távoli helyeken élő jelentkezőknek bemutathassák az oktatási intézményt. A savannah-i College of Art and Design például 5000 darab Google Cardboardot postázott ki potenciális jelöltjei számára még 2016-ban. 

A Society for Human Resource Management számításai szerint egy új állás betöltésének költsége több ezer dollár, ehhez képest a VR használata kifejezetten költséghatékonynak tekinthető. Most már nem az a kérdés, hogy helye van-e a virtuális valóságnak a munkaerőpiacon, hanem inkább az, hogy miként lehet minél jobban kihasználni.

Forrás: ReadWrite