Bevásárlófalról rendelhetnek ebédet az éhes dolgozók

Bevásárlófalról rendelhetnek ebédet az éhes dolgozók

Bevásárlófalról rendelhetnek ebédet az éhes dolgozók

még több IoT

3 perc

A YesTap startup cég interaktív bevásárlófalat szerelt fel a Google amszterdami irodájában. A dolgozók erről választhatják ki ebédjüket, fizetni pedig az okostelefonjukon keresztül tudnak.

Intelligens vásárlófelületen válogathatnak a különböző fogások között az amszterdami Google dolgozói. Az irodában ugyanis az online rendelésekre szakosodott YesTap nevű startup vállalkozás egy interaktív TV-képernyőt helyezett el, amely tartalmazza a választható menüt, és a felhasználók akár az ételek fotóit is végigtanulmányozhatják. A fizetést ezután az okostelefonjukról bonyolíthatják le, így csupán néhány kattintás, és máris az asztalukon landol a kiszemelt finomság.

Az interaktív vásárlófal tehát lényegében egy 60 hüvelykes képernyőből áll, a felsorolt ételek mindegyike egy külön NFC-alapú címkével van ellátva. A Near Field Communication különféle szabványok összessége, amelyek kétirányú, kis hatótávolságú kommunikációt tesznek lehetővé. Jellemzően okostelefonoknál és más hordozható eszközöknél használják kis mennyiségű adatok továbbítására, itt szó lehet érintés nélküli fizetésről, apróbb információk küldéséről vagy például nagyobb sebességre képes vezeték nélküli hálózati kapcsolatok (wifi, Bluetooth) felállításáról.

Francia "gyorsétterem" - Érdemes átvenni a példát >>A kezelőnek csupán meg kell érintenie a kiválasztott étel fényképét a kijelzőn és a tétel azonnal bekerül a mobil bevásárlókocsijába. A telefonos applikációban az ételek összetevőit is ellenőrizni lehet, míg az elkészítési javaslatra vonatkozóan szintén hasznos tippekkel szolgál az alkalmazás. Az NFC-elemeket a képernyő tetején helyezték el egyfajta keretként, így azok semmilyen módon nem rontják a felhasználói élményt – mondta a fejlesztésről Kenneth Yip, a YesTap társalapítója.

Az interaktív étlap ráadásul a hagyományos éttermektől eltérően folyamatosan megújuló kínálattal rendelkezik. A cég partnerei által készített fényképeket egy internetes portálon keresztül lehet feltölteni, így ha valamelyik társaság új étellel bővíti a repertoárját, akkor az máris bekerül a választható menüsorba. Az okostelefonok és a képernyőn található adatok szinkronizálása lehetővé teszi, hogy világosan megkülönböztessék, melyik NFC-vonalkódhoz melyik étel tartozik.

Az alapítóknak komoly távlati tervei is vannak. Az interaktív újítást szeretnék minél több vendéglátóhelyen, gyorsétteremben és más elárusítóhelyeken is bevezetni.

Forrás: NFC World