Big Data a világ körül

Big Data a világ körül

Big Data a világ körül

még több IoT

2 perc

Mai világunkban rohamosan növekszik az adatmennyiség, amely a vállalatok számára is egyre komolyabb kihívás.

A Logi Analytics szerint az egyre növekvő adatmennyiség, feldolgozási sebesség és a különböző típusú információk is a kapcsolódó technológiák előretörését támasztják alá, az elmúlt néhány évben a Big Data szinte a semmiből nőtte ki magát és lett egyre elterjedtebb. Az viszont nagy kihívás a cégek számára, hogy a valós idejű elemzéssel miként használhatják megfelelően ezeket az információkat az üzleti teljesítmény javítására.

A CloudTweaks tavaly márciusi számai alapján világszerte 2,5 trillió bájt adatot állítunk elő naponta, 3,5 milliárdszor keresünk a Google-ben, a Facebook-on 2,7 billiószor lájkolunk és 300 millió fotót töltünk fel. Az Amazon a becslések szerint 1 billió gigabájtnyi adatot tárol a több mint 1,4 millió szervere segítségével.

Mohit Sharma, az indiai Bengaluruban található PromptCloud szakértője szerint minden 11 másodpercben petabájtnyi (tehát a terabájt 1024-szeresének megfelelő) információ jön létre, és a világon ma elérhető adatmennyiség közel 90%-a pedig az elmúlt két évben került előállításra. Eric Schmidt, a Google anyacégének számító Alphabet ügyvezető elnöke pedig úgy véli, manapság kétnaponta hozunk létre annyi információt, mint 2003-ig bezárólag összesen.

A franchise-ok is sokat nyerhetnek a Big Datával

A brit Elite Franchise magazin azt emelte ki, hogy a franchise hálózatoknál rengeteg adat fut össze, ezek megfelelő alkalmazásával pedig sikerességük jelentősen fokozható. Példának okáért javítható a felhasználói élmény, növelhető a hatékonyság, és könnyebb eldönteni azt is, hogy az adott környéken hol a legjövedelmezőbb egy új üzletet nyitni, kivel érdemes együttműködni. A Nagy Adat megfelelő felhasználásával tehát az üzleti partnerek és az ügyfelek úgy érezhetik, hogy az adott vállalat „törődik” velük és a lehető leginkább személyre szabott szolgáltatást nyújtja számukra.

A Franchising Centre ügyvezető igazgatója, Iain Martin a brit piacról elmondta: mivel a legtöbb franchise használ saját vagy harmadik fél által kialakított ügyfélkapcsolati (CRM) rendszert, így ennek segítségével nagy mennyiségű adathoz juthat akár értékesítési, szolgáltatási vagy áruszállítási szempontból. Ráadásul a legtöbb ilyen rendszer összekapcsolódik valamilyen számviteli szoftverrel, ami a számlázást is megkönnyíti, de további adatokat biztosíthat a Big Data elemzésekhez.

Forrás: Franchising.com