Így segíti a Vodafone a kisvállalkozások digitális fejlődését

Így segíti a Vodafone a kisvállalkozások digitális fejlődését

Így segíti a Vodafone a kisvállalkozások digitális fejlődését

még több m2m

2 perc

A Ready Business Index már 11 országban működik, és most már a magyar cégek is bekapcsolódhatnak az online felmérésbe.

A kis- és középvállalkozások számára a digitális átalakulás Európa-szerte nagy kihívást jelent, a hazai kis- és középvállalkozások 60 százaléka egy weboldallal és néhány számítógéppel rendelkezik – derül ki az Európai Bizottság által készített European Digital Progress Report (EDPR) tavalyi adataiból. A Vodafone Csoport a digitális transzformációt támogató Ready Business Index megoldásának köszönhetően ez a jövőben változhat.

A digitális átalakulás európai szinten nagy kihívást jelent a vállalkozásoknak, különösen igaz ez a kisebb, 250 főnél kevesebb munkavállalót foglalkoztató kkv-kra. A legfrissebb EDPR kutatás szerint számítástechnikai ismerettel a vezetők 64 százaléka rendelkezik, és a vállalkozások 44 százaléka használja a közösségi média platformokat is marketingkommunikációs eszközként, csupán harmaduk használ valamilyen ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert (CRM), és alig 17 százalékuk értékesít online.

Ezeket a vállalkozásokat szeretné támogatni a Vodafone a Ready Business Index bevezetésével. Az online kérdőív segítségével az érdeklődő vállalkozások fel tudják mérni a saját digitális fejlettségüket, illetve a kérdőív végén részletes eredménykimutatást kapnak saját működésükre, valamint értékeik alapján az iparágukban elfoglalt pozíciójukra vonatkozóan.

Az index 11 Vodafone országban már működik hasonló tartalommal és megjelenési formában, a többi között Új-Zélandon, Dél-Afrikában, Angliában, Spanyolországban vagy Romániában.

A vállalkozások a digitális fejlődésüket is nyomon követhetik

„Hosszú távon a tudatos tervezés, a digitális kompetenciák fejlesztése, valamint az üzleti infokommunikációs megoldásokban rejlő potenciál kiaknázása jelenthet a megoldást a kkv-k számára is” – mondta a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese.

„Tapasztalataink szerint a kkv-k digitális átállásának egyik legfontosabb követelménye a korszerű módszerek és naprakész információk megismerése, összegyűjtése. Ezek a technológiák – egyedi IoT (Dolgok Interete) megoldások, elektronikus fizetést biztosító megoldások, felhőszolgáltatások – teszik lehetővé a magyar a vállalkozók számára, hogy belépjenek a digitális világba relatív alacsony költségek mellett. A Ready Business Index segítségével a cégek nemcsak aktuális digitális fejlettségüket tudják felmérni, de az új kitöltési eredmények fényében egy folyamatosan frissülő adatbázis mentén követhetik nyomon digitális fejlődésük szakaszait” – fejtette ki Király István.