IoT: jönnek a fogyasztókra szabott reklámok

IoT: jönnek a fogyasztókra szabott reklámok

IoT: jönnek a fogyasztókra szabott reklámok

még több IoT

4 perc

Az intelligens készülékekből összegyűjtött adatok segítségével a hirdetők sokkal pontosabb információhoz jutnak fogyasztóik vásárlási szokásairól, így jóval célzottabb reklámokkal próbálhatják vásárlásra ösztönözni a potenciális vevőket.

Elgondolkodott már azon, hogy vajon mi történik például tíz év múlva, ha reggel kinyitja a szemét? Lehetséges, hogy mindenkit okos ébresztőórák ráznak majd fel az álomból, ezután az embert egy futószalag szállítja el a fürdőszobába, hogy aztán munkába menet a repülő okosautója szolgálja fel a kávét és pirítóst? Talán ez egy kicsit földtől elrugaszkodott vízió, de a mindennapi használati tárgyakat a világhálón összekapcsoló Dolgok Internete egyre közelebb visz minket ehhez az egyelőre futurisztikusnak tűnő álomhoz.

Így cselezzük ki a kassza előtt kígyózó sorokat >>A szakértők azt vetítik előre, hogy 2020-ban világszerte 75 milliárd eszköz lesz képes kommunikálni egymással érzékelőkön és Wi-Fi kapcsolaton keresztül, összeolvasztva ezzel a fizikai valóságot az online világgal. Ez minden bizonnyal nyilvánvaló és messzemenő hatást gyakorolhat a fogyasztókra és a marketing szakemberekre – ahogy egyre több felhasználó köti össze az életét az intelligens készülékekkel, a reklámozó cégek jobban megérthetik célcsoportjuk fogyasztási szokásait és megismerhetik az életvitelüket. Ezáltal az is lehetővé válik, hogy a jövőben sokkal személyre szabottabb hirdetésekkel bombázhassák a vevőiket.  

Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány példát, milyen hatással járhat a Dolgok Internetének további térhódítása a fogyasztók és a reklámozó cégek számára:

1. Valódi, személyre szabott hirdetések

Az IoT kivételes lehetőséget teremt arra, hogy a fogyasztói magatartásról szóló adatokat egyre nagyobb arányban lehessen mérni és begyűjteni, illetve elemezni. Ha a vállalatok a különböző adatokat összevetik egymással, az forradalmasítja a termékek és szolgáltatások célzott marketingjét, ezzel valóban személyre szabott élményt kínálva a fogyasztóknak. 

2. Megfigyelés és távoli segítség

Napjainkban rengeteg olyan intelligens készülék (viselhető kiegészítő) létezik, amely nyomon követi az ember fizikai aktivitásának mértékét, a vércukorszintet, a vérnyomást vagy a test hőmérsékletét. Ezen adatok ismeretében pedig lehetővé válik, hogy az orvosok és egészségügyi szakemberek akár távolról módosítsák a betegek kezelését vagy felírják számukra a receptet.

De mi a helyzet a járművekkel? Persze lehet, hogy még nem igazán készültünk fel a Jetson család című mesében látott, tabletta alakú mini kamerára vagy éppen a repülő autókra, de ahogy egyre több készülék és rendszer kapcsolódik össze, a jövőben biztosan senki nem felejt el olajat cserélni vagy felpumpálni a kereket. Az okosautó ugyanis saját maga követi nyomon műszaki állapotát, értesítőket küldve, ha elérkezett a szokásos szerviz időpontja vagy váratlan meghibásodás lépett fel.

Képzeljük csak el, hogy ez mekkora változást hoz majd az ügyfélszolgálatoknál. Ha egy vállalat képes arra, hogy a begyűjtött adatokat folyamatosan ellenőrizze és kézben tartsa, akkor így a legkisebb idegeskedés mellett, a lehető legrövidebb idő alatt megoldást lehet találni a fogyasztók panaszaira.

3. Azonnal hasznosítható fogyasztói adatok

A Dolgok Internetén keresztül felhalmozódó információk révén vásárlásoknál személyre szabott tanácsokat lehet adni a vevőknek a fogyasztói szokásaik és a preferenciáik alapján. Az IoT segítségével nem csak össze lehet majd gyűjteni és rendszerbe foglalni az adatokat, hanem elemezni is lehet azokat, így a vállalatok azonnal hasznosítható információhoz jutnak a fogyasztói célközönségükről.

Ennek felbecsülhetetlen jelentősége lesz majd a hirdetők szempontjából. Ennek a folyamatnak a Dolgok Internetén keresztül kommunikáló eszközök lehetnek a mozgatórugói, a cégek világosabb képet kapnak majd arról, hogy a potenciális vásárlók hogyan értékelik a vállalatot a versenytársakhoz képest. Ez hozzájárul, hogy a cégek sokkal nagyobb hangsúlyt fektethessenek a vevői problémák és a panaszos ügyek megoldására.

4. Fogyasztói szokásokat alapul vevő reklámok

Az IoT fejlődésével párhuzamosan gyökeresen megváltozhat a hirdetési piac a reklámozó cégek és a fogyasztók szemszögéből egyaránt. A bannerek, a felugró pop-up és egyéb, tolakodó hirdetések egyre kevésbé lesznek már hatékonyak. A cégeknek egy új nézőpontból kell közelíteniük a vásárlóikhoz, hisz a személyre szabott reklámok segítségével a fogyasztók jóval hamarabb megbarátkozhatnak az egymással kommunikáló okos készülékekkel. Az eszközök által begyűjtött adatokat a vállalatok a vevők profiljához kapcsolhatják, ezáltal pedig személyre szabottabb, célzott ajánlatokat és élményeket kínálhatnak számukra.

És hogy mik ennek a változásnak a járulékos előnyei? Nem csupán a vásárlók spórolnak meg időt azzal, hogy csak a célzott hirdetések jutnak el hozzájuk, de a reklámozó vállalatok sem fognak több millió forintot feleslegesen kiadni.

Forrás: Mashable