M2M két keréken

M2M két keréken

M2M két keréken

még több IoT

18 perc

Az okosautós fejlesztések mellett a „kétkerekű” innovációkra is érdemes figyelni. Az M2M Zóna műsorában a kerékpárokhoz kötődő Machine-to-Machine megoldások voltak fókuszban. Szó esett a Nagy-Britanniában megrendezett jótékonysági túráról és a közlekedésbiztonság jövőjéről is.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A szeptemberi Vodafone Big Bike Challenge-en magyar bringások is átszelték hosszában Nagy-Britanniát. A vállalat hat magyar kollégája is részt vett a Land’s End és John O'Groats közötti Deloitte Ride Across Britain jótékonysági túrán. A 115 tagú nemzetközi Vodafone-csapat 9 nap alatt több mint 1500 kilométert tett meg. A sporteseményen összesen körülbelül 1000 biciklis vett részt.

A csapattagok adományokat is gyűjtöttek, amellyel a Vodafone nemzetközi alapítványának Instant Network Schools programját, ezáltal a kongói menekülttáborokban élő gyermekeket, fiatalokat támogatják.

A rádióműsorban a túra egyik résztvevője, Viczián Gyöngyi és a Vodafone nagyvállalati megoldások értékesítési igazgatója, dr. Pete Gábor osztották meg tapasztalataikat a kerékpáros M2M-technológiáról. 

Helyi és távoli nyomkövetés

A nemzetközi sporteseményen a Vodafone-csapat tagjai távolról is elérhető nyomkövető rendszert használtak. A kerékpárosok egy kisméretű (két gyufásdoboz nagyságú) személyi nyomkövető eszközt kaptak, amelynek segítségével egy honlapon keresztül bármely pillanatban ellenőrizni lehetett a pozíciójukat és az útvonalukat. 

Viczián Gyöngyi elmondta, hogy ezen kívül a teljesítménytúrán lokális nyomkövetésre is láthattak példát, bár az a megoldás nem volt online. A sisakra rögzített chip segítségével a rajtnál, a pihenőpontokon és a célnál is könnyen azonosíthatóak voltak a versenyzők. Egy speciális szőnyegen kellett áthaladniuk, így tudhatták meg a szervezők, hogy pontosan ki is érkezett az adott állomáshoz. 

Beépített nyomkövetés

Dr. Pete Gábor azt emelte ki, hogy léteznek már olyan elektromos rásegítéses kerékpárok, amelyek vázba épített M2M-megoldásokkal – SIM kártyákkal, SIM chipekkel – érkeznek. Ezek már alacsony áramfogyasztású eszközök, és az akkumulátorukat képesek haladás közben visszatölteni. Továbbá rögzítik a bicikli helyadatait, és nemcsak a teljesítmény mérésére alkalmasak, hanem ami szintén rendkívül fontos funkció, hogy a lopásgátlásban is segítenek.

A műsorban arról is szó esett, hogy az elmúlt húsz évben megtízszereződött a budapesti kerékpáros forgalom. Ez a közlekedésbiztonság szempontjából is új kihívásokat jelent és az M2M-alapú megoldásoknak is az egyik célterülete lehet.  

További részletekért hallgassa meg az interjút!