Töretlenül népszerű az Amazon okosotthona

Töretlenül népszerű az Amazon okosotthona

Töretlenül népszerű az Amazon okosotthona

még több IoT

2 perc

Nagyot szólt az IoT-piacon az Amazon Echo nevű intelligens hangszórója, ami talán azért meglepő fordulat, mert a világ legnagyobb internetes kereskedőcége korábban párszor már mellényúlt, amikor hardverekkel kísérletezett – írta a Wired.

Echo Dot: újabb okoshangszóróval rukkolt elő az Amazon

A mostani becslések szerint az Amazon eddig mintegy 3 millió darabot adott el a dizájnos, henger alakú eszközből, amióta 2014 novemberében megkezdték az értékesítést. A vállalat ugyan nem hozta nyilvánosságra az eladási adatokat, de azért sokat elárul, hogy a hangutasításokkal vezérelhető szoftvert, amely a berendezés szívét-lelkét képezi, világszerte több millió helyen használják.

Univerzális szoftverek

Ebben a hónapban ráadásul újabb mérföldkőhöz ért a fejlesztés, hiszen az Echo mostanra több mint ezer applikációval rendelkezik, azután, hogy a cég előző tavasszal útjára indította a szoftverfejlesztő készletét. A független fejlesztők lelkesedése akár egy olyan folyamatot is elindíthat, melynek lényege, hogy minél többet tud az okoseszköz, annál kapósabb lesz a vásárlók körében, pontosan úgy, ahogy ez az iPhone esetében is történt, miután az Apple létrehozta az App Store áruházat. 

Ha körbenézünk a világban, akkor azt látjuk, hogy a vezető technológiai cégek mind olyan szolgáltatások és termékek előállításán munkálkodnak, mint a már említett Alexa elnevezésű szoftver, amely nem csupán egyetlen készülékkel használható. A Facebook esetében ez a Messenger chatprogram. Az Apple-nél a Siri intelligens személyi asszisztens és „tudásnavigátor” hivatott betölteni ezt a szerepet. A Google-nek pedig ott van az Allo üzenetküldésre, valamint a Home nevű hangszóró, amely több ponton hasonlóságot mutat az Echóval. 

A felhő előnyei

Az Amazonnak azonban van egy nem elhanyagolható előnye. Egyrészt arról van szó, hogy az Echót már másfél éve forgalmazzák, vagyis a vállalatnak világos képe van arról, mire képes és mit ért meg a készülék. Ami talán még fontosabb, hogy a háttérben ott van a cég masszív felhőalapú infrastruktúrája, amely a többi között a Netflix és a CIA hálózatait is kiszolgálja. „Az Alexa egyik fő előnye, hogy a felhőben található, tehát minden egyes másodpercben fejleszteni tudjuk” – emelte ki a társaság termékigazgatója.

Bármennyire is ódzkodott attól Dave Limp, hogy a készüléket egy okostelefonnal vesse össze, komoly fejtörést okozott neki a működési elv magyarázata, anélkül, hogy ezzel a hasonlattal élt volna. Ahogy az Echo tudását kibővíti az Alexa szoftvere, pontosan olyan, mint az, ahogyan az applikációk is magasabb szintre emelik a mobiltelefonok nyújtotta élményt. Ahhoz azonban, hogy egy alkalmazást futtasson a felhasználó, előbb azt le kell tölteni, telepíteni, majd elindítani. Az Alexa viszont teljes mértékben a felhőben fut – vagyis nem foglal memóriát a készüléken.

Végső soron az, hogy az Echónak nincs kijelzője, ráadásul a kezünket sem kell használni a bekapcsolásához, nagyon izgalmas lehetőséget vetít előre a jövőre nézve. „Senki sem állítja, hogy a világ ebbe az irányba fejlődik, de ez annyira magától értetődőnek tűnik” – mondta az Accel kockázati tőkekezelő szakértője. Sameer Ghandi arra számít, hogy ez a megoldás már rövid távon is megjelenhet olyan egyszerű feladatoknál, mint a filmek kiválasztása, a foglalások elkészítése és alapinformációk beszerzése. Viszont olyan komplikáltabb esetekben, mint a ruhavásárlás, a képernyő nélküli technológia valószínűleg lassabban tör majd utat magának.