A biztosítók elsők között vezetik be a mesterséges intelligenciát

A biztosítók elsők között vezetik be a mesterséges intelligenciát

A biztosítók elsők között vezetik be a mesterséges intelligenciát

pénzügy

2 perc

Az ágazat szereplői korán bevezették a gépi tanulást, mivel nagy mennyiségű adatot kell kezelniük, és sok ismétlődő folyamatot alkalmaznak.

„Hatalmas lehetőség rejlik a mesterséges intelligenciában. Kezdetben a biztosítási folyamatok automatizálásával nyújt segítséget, hogy ezáltal jobban ki tudjuk szolgálni ügyfeleink igényeit. Felgyorsítja és hatékonyabbá teszi a biztosítási kötvények kiállítását, a kárigények feldolgozását” – véli Michael Bruch, az Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) új trendekkel foglalkozó igazgatója.

Az Artificial Intelligence (AI) az adatelemzés hatékonyabbá tételével sokkal világosabb képet alkot a biztosítók és ügyfeleik számára az őket érintő kockázatokról, így e kockázatok eredményesebben csökkenthetők, egyúttal pedig új biztosítási megoldások is kidolgozhatók.

Az AI-alapú elemzés révén a cégek például alaposabban kiismerhetik a kiberkockázatokat, és fokozhatják a biztonságot. Ez a technológia ugyanakkor a biztosítóknak is segítséget jelenthet a kiberbiztonsági kitettség felhalmozódásának felismerésében. Ezeken kívül a mesterséges intelligencia azt is megváltoztatja, ahogy a biztosítók az ügyfelekkel kommunikálnak: akár non-stop kiszolgálást is lehetővé tesz.
 
Új kockázatokkal kell számolni

A robotok, robotszoftverek térnyerése tehát jelentős előnyöket biztosíthat a vállalkozások számára, de új kár- és felelősségi helyzetekkel is számolniuk kell. Az AI-alapú alkalmazások használata miatt a vállalkozások sebezhetőbbé válnak a kibertámadásokkal és a műszaki meghibásodásokkal szemben, ami nagyobb piaci zavarokhoz és káreseményekhez vezethet.

A cégek a felelősséggel kapcsolatosan is kihívásokkal szembesülnek, ugyanis a felelősség átkerül az emberekről a gépekre és azok gyártójára. Új keretekre van szükség a mesterséges intelligencia okozta károk kezelésére.

A kockázatkezelés ugyanakkor előmozdíthatja a mesterséges intelligencia alkalmazásából származó előnyök maximális kiaknázását. A veszélyek felismerésében az Allianz szerint öt terület döntő fontosságú: a szoftverek hozzáférhetősége, a biztonság, az elszámoltathatóság, a felelősség és az etika kérdésköre.