A kínai áru az interneten is népszerű – Így vásárolnak a magyarok
A kínai áru az interneten is népszerű – Így vásárolnak a magyarok
2016. augusztus 25.
A PayPal és a GfK legfrissebb kutatása szerint a magyar e-vásárlók háromnegyede vásárol külföldi webáruházakban és leggyakrabban Kínából, az Egyesült Királyságból, Németországból vagy az Egyesült Államokból rendelnek termékeket.
A kutatásból továbbá kiderül, hogy a külföldi piacokon történő vásárlási lehetőségek bővülésével átrendeződnek a fogyasztói döntéshozatalt befolyásoló tényezők is. Meglepő módon már nem az ár a legfontosabb minden esetben, ugyanis az eredmények szerint a külföldi webáruházakban való vásárlás elsődleges oka, hogy az adott termék nem kapható Magyarországon. A Németországból történő rendelések esetében a válaszadók 20%-a, az Egyesült Királyság esetében 23%, az Egyesült Államok esetében pedig 26% indokolta ezzel döntését.
A felmérés alapján csak Kína esetében tapasztalható, hogy a legfontosabb vásárlási döntést befolyásoló tényező továbbra is a termék ára. A magyar e-vásárlók 75%-a emiatt vásárol az ázsiai országból. Ugyanakkor a fogyasztók számára fontosak azok a vásárlóvédelemi programok is, amelyek a váratlan események felmerülése esetén is garanciát jelentenek a biztonságra. Ezek rendelkezésre állása esetén a magyarok 30%-kal nagyobb valószínűséggel vásárolnak.
„A kereskedelem digitális globalizációjának előnyeit egyre szélesebb körben ismerik fel a magyar fogyasztók is” – mondta Matt Komorowski, a PayPal regionális ügyvezető igazgatója. „Mindezt alátámasztani látszik, hogy a magyar vásárlók napi rendszerességgel böngészik a kínai áruházak ajánlatait és folyamatosan nő azoknak a száma, akik vásárolnak is. A német, egyesült királyságbeli vagy egyesült államokbeli lehetőségeket inkább abban az esetben térképezik fel, ha nem az ár, hanem kifejezetten a magas minőség az elsődleges szempont, vagy esetleg valamilyen egyedi termék megvásárlását tervezik” – tette hozzá.
Online vásárlás nem csak különleges alkalmakra
A legnépszerűbb termékkategóriákat tekintve a magyarok elsősorban ruházati árucikkeket (30%), elektronikai termékeket (26%), ékszereket és órákat (18%) vásárolnak külföldi webáruházakból. Ugyanakkor nő az érdeklődés az olyan termékkategóriák iránt, mint a játékok (12%), vagy a szépségápolási cikkek (10%).
A válaszadók több mint fele egyáltalán nem tartja kockázatosnak a külföldi webáruházakban történő vásárlást, 20% számára pedig – mindaddig, amíg megbízhatónak találják – teljesen közömbös az eladó fél tartózkodási helye. Amennyiben jól ismert „globális” áruházról van szó, a vásárlók 11%-a szerint a külföldi lokáció sem állhat a vásárlás útjába.
Biztonságos e-pénzek
Nemcsak a fogyasztói döntéseikben válunk egyre tudatosabbá, de egyre jobban kihasználjuk az internet nyújtotta lehetőségeket az értékesítés területén is. A kutatás szerint egyre inkább érdeklődnek a magyarok a távolról végezhető másodállások vagy a felesleges termékek interneten történő eladása iránt. Ezt bizonyítja az is, hogy a válaszadók több mint 10%-a adott már el az interneten olyan személyes használati tárgyat, amelyekre nem volt többé szüksége. Mindennek köszönhetően egyre nő az igény az olyan fizetési szolgáltatásokra, amelyek segítségével biztonságosan, könnyen és gyorsan tudjuk nyilvántartani és menedzselni pénzügyeinket.
A magyar e-vásárlók 42%-a számára a nemzetközi e-kereskedelmi tevékenység során használt fizetési megoldás megválasztásánál a legfontosabb szempont a biztonság. További jelentős szerepet játszik a kényelem (31%), a feldolgozás sebessége (25%) és a virtuális pénztárnál történő gyors fizetés (17%).