A robotok új kárhelyzeteket teremtenek
A robotok új kárhelyzeteket teremtenek
2018. március 30.
Az automatizált gépek további térnyerése komoly előnyöket jelenthet a vállalkozások számára, ugyanakkor újfajta felelősségi helyzetekre is fel kell készülniük.
A chatbotok, az önvezető járművek és a digitalizált gyárakban hálózatba kapcsolt gépek előrevetítik, hogy mit tartogat a jövő.
A mesterséges intelligencián (Artificial Intelligence, AI) alapuló alkalmazások széles körben elterjedt használata számos előnnyel jár a vállalkozások számára, például hatékonyságnövekedést, az ismétlődő feladatok számának csökkenését és az ügyfélélmény javulását eredményezi.
A lehetséges kockázatok azonban beárnyékolhatják az említett nyilvánvaló előnyöket. A kibertámadásokkal vagy műszaki meghibásodásokkal szembeni sebezhetőség mellett a nagyobb piaci zavarok és a rendkívüli pénzügyi veszteségek esélye is megnövekszik – idézte az Allianz mesterséges intelligenciáról szóló jelentését a Biztosítás Szemle.
A legújabb Allianz Kockázati Barométer szerint a kiberkockázatok a vállalkozásokat fenyegető legnagyobb kockázatok közé tartoznak, ami jól mutatja az új technológiák kétarcúságát.