Banki „okosfiók” – mindent az ügyfelekért

Banki „okosfiók” – mindent az ügyfelekért

Banki „okosfiók” – mindent az ügyfelekért

pénzügy

3 perc

A Bank of China Tiencsinben létrehozta első "okos" fióküzletét, ahol az ügyfelek mobiltechnológiák segítségével fedezhetik fel a személyi bankolás új élményét.

A fogyasztók és vállalkozások egyre inkább felismerik a rendelkezésükre álló adatok és azok elemzésének jelentőségét, hogy az előnyükre szolgáló döntéseket hozzanak. Az üzleti világban az összegyűjtött információkból pedig nem csupán a társaság maga profitálhat, hanem az ügyfelek is.

Hamarosan minden ötödik telefonban lehet mobil tárca >>A megfelelő adatáramlás fontosságát igyekszik hangsúlyozni a Bank of China. A kínai pénzintézet új kommunikációs technológiákat és az ezek révén keletkező adatokat ötvözve kíván példaértékű modellt megvalósítani a személyi bankolás területén.

A bank az amerikai IBM-mel szoros együttműködésben létrehozta az első „okos” bankfiókját Tiencsinben. A fejlesztés részeként kihasználják a nagy mennyiségű adat („big data”), az elemzések, a közösségi, illetve mobileszközök nyújtotta lehetőségeket.

A kezdeményezés célja, hogy a legmagasabb szintű szolgáltatásokat biztosítsák a bank ügyfelei számára, megfelelve egyúttal a digitális világ kihívásainak. Az IBM ismertetése szerint a tiencsini fiókban elkerítettek egy külön területet, ahol az ügyfelek mobileszközök széles palettáján tanulmányozhatják, hogy könnyíti meg a banki ügyeik elintézését az új technológia használata. Azok számára, akik még „kezdőnek” számítanak a mobil bankolás területén, az intézet külön előadást és bemutatókat tart.

Egyre többen fizetnek mobillal >>A fiókban emellett kialakítottak egy interaktív, QR-kódokat (Quick Response) tartalmazó falfelületet, az ügyfelek ezek segítségével jutnak hozzá a szolgáltatásokhoz és a szükséges információkhoz, de akár a közösségi hálóhoz is hozzáférnek.

Ezen felül a pénzintézet igyekszik a big data, illetve a megfelelő adatelemzés előnyeit is kihasználni. Az okosfiók például képes nyomon követni a környező fiókok forgalmát, így túlzott zsúfoltság esetén a munkatársak másik fiókhoz irányíthatják a várakozó ügyfeleket.

A tiencsini üzletben emellett távoli hozzáférést is biztosítanak az ügyintézőknek, az ügyfelek ezen keresztül kommunikálhatnak, illetve a világ bármelyik részéről lebonyolíthatják banki tranzakcióikat. Minthogy a mobileszközök és a közösségi háló egyre inkább a fogyasztók mindennapjainak részévé válik, a vállalkozások is igyekeznek igazodni a folyamatosan változó körülményekhez az új, modern technológiák alkalmazásával. A Bank of China az ügyfelek igényeinek pontos felismerésével komoly versenyelőnyhöz juthat a többi pénzintézettel szemben, ami a forgalmi és pénzügyi eredményekben is visszaköszönhet majd.

Forrás: Connected World