Banki „okosfiók” – mindent az ügyfelekért
Banki „okosfiók” – mindent az ügyfelekért
2014. december 10.
A Bank of China Tiencsinben létrehozta első "okos" fióküzletét, ahol az ügyfelek mobiltechnológiák segítségével fedezhetik fel a személyi bankolás új élményét.
A fogyasztók és vállalkozások egyre inkább felismerik a rendelkezésükre álló adatok és azok elemzésének jelentőségét, hogy az előnyükre szolgáló döntéseket hozzanak. Az üzleti világban az összegyűjtött információkból pedig nem csupán a társaság maga profitálhat, hanem az ügyfelek is.
Hamarosan minden ötödik telefonban lehet mobil tárca >>A megfelelő adatáramlás fontosságát igyekszik hangsúlyozni a Bank of China. A kínai pénzintézet új kommunikációs technológiákat és az ezek révén keletkező adatokat ötvözve kíván példaértékű modellt megvalósítani a személyi bankolás területén.
A bank az amerikai IBM-mel szoros együttműködésben létrehozta az első „okos” bankfiókját Tiencsinben. A fejlesztés részeként kihasználják a nagy mennyiségű adat („big data”), az elemzések, a közösségi, illetve mobileszközök nyújtotta lehetőségeket.
A kezdeményezés célja, hogy a legmagasabb szintű szolgáltatásokat biztosítsák a bank ügyfelei számára, megfelelve egyúttal a digitális világ kihívásainak. Az IBM ismertetése szerint a tiencsini fiókban elkerítettek egy külön területet, ahol az ügyfelek mobileszközök széles palettáján tanulmányozhatják, hogy könnyíti meg a banki ügyeik elintézését az új technológia használata. Azok számára, akik még „kezdőnek” számítanak a mobil bankolás területén, az intézet külön előadást és bemutatókat tart.
Egyre többen fizetnek mobillal >>A fiókban emellett kialakítottak egy interaktív, QR-kódokat (Quick Response) tartalmazó falfelületet, az ügyfelek ezek segítségével jutnak hozzá a szolgáltatásokhoz és a szükséges információkhoz, de akár a közösségi hálóhoz is hozzáférnek.
Ezen felül a pénzintézet igyekszik a big data, illetve a megfelelő adatelemzés előnyeit is kihasználni. Az okosfiók például képes nyomon követni a környező fiókok forgalmát, így túlzott zsúfoltság esetén a munkatársak másik fiókhoz irányíthatják a várakozó ügyfeleket.
A tiencsini üzletben emellett távoli hozzáférést is biztosítanak az ügyintézőknek, az ügyfelek ezen keresztül kommunikálhatnak, illetve a világ bármelyik részéről lebonyolíthatják banki tranzakcióikat. Minthogy a mobileszközök és a közösségi háló egyre inkább a fogyasztók mindennapjainak részévé válik, a vállalkozások is igyekeznek igazodni a folyamatosan változó körülményekhez az új, modern technológiák alkalmazásával. A Bank of China az ügyfelek igényeinek pontos felismerésével komoly versenyelőnyhöz juthat a többi pénzintézettel szemben, ami a forgalmi és pénzügyi eredményekben is visszaköszönhet majd.
Forrás: Connected World