Ecomate app: így bankolhatunk okosan és zölden
Ecomate app: így bankolhatunk okosan és zölden
2021. március 01.
Hamarosan a pénzintézetek is bevezethetik az ff.next alkalmazását, amely a piacon egyedülálló módon ötvözi a pénzügyi edukációt és környezeti tudatosságra nevelést. Az Ecomate tavaly októberben elnyerte a Vodafone Digitális Díj Bolygónk és Fenntarthatóság kategóriájának megosztott első helyezését, a zöld banki alkalmazás fejlesztése azóta pedig jelentősen felgyorsult.
Az ff.next és az Ecomate Solutions Kft. közösen, a GreenUp GmbH-val karöltve fejlesztett digitális megoldása olyan innovatív, mobile-first termék, amely ötvözi a pénzügyi edukációt és a környezeti tudatosságra való nevelést.
A megfelelő design és fejlesztési szakértelem, pénzügyi befektetők, iparági szakértők és tanácsadók, valamint a szükséges „zöld” tudás bevonását a három cég szoros együttműködése teszi lehetővé. Az applikációban nyomon követhetőek a személyes pénzügyek, amelyhez egy személyes karbonkibocsátást monitorozó rendszer is társul.
Az Ecomate segítségével a felhasználók nemcsak az ökológiai lábnyomukat csökkenthetik, de könnyen kézben tarthatják kiadásaikat és előre megtervezhetik költségvetésüket is. A megoldásról készült termékvideóból az érdeklődők részletes képet kaphatnak az elérhető funkciókról és az alkalmazás nyújtotta lehetőségekről is.
„A fejlettebb piacokon már a tradicionális pénzintézetek is nagymértékű befektetéseket hajtanak végre a zöld bankolás területén, illetve a fiatalabb generációk számára egyre inkább alapvető igénnyé válik a környezetünk és ökológiai lábnyomunk figyelembevétele a banki szolgáltatások használatakor is. A green banking termékeket illetően ugyanakkor csupán az elkövetkező időszakban érkezhet meg az áttörés, így rendkívül izgalmas számunkra, hogy a legújabb piaci igényekre reagálhatunk az innovációnkkal” – mondta Muck Iván, az ff.next társalapítója és ügyvezetője.
A startup az end-to-end termékfejlesztésért felel. A csapat a felhasználói felület megtervezése és a megfelelő ügyfélút kutatása és kialakítása mellett a megoldás teljes körű implementációját végzi a mobilplatformokon – az alkalmazásokhoz tartozó háttérrendszerek fejlesztésével együtt. Emellett a termékstratégia kialakításában is kulcsszerepet vállaltak.
Az applikáció felhasználása igen széles körű lehet, hiszen a közép-kelet-európai társadalmak több mint 20%-a egyáltalán nem rendelkezik megtakarítással. A szakmai útmutatás hiánya azt eredményezi, hogy a fogyasztók döntéseiket impulzusokra, valamint barátaik és családtagjaik tanácsára alapozzák. A személyes pénzügyi menedzsment és az online számlaszolgáltatások újratervezése és újragondolása elkerülhetetlen.
A környezettudatos felhasználók is kihívásokkal néznek szembe, mivel általánosságban elmondható, hogy kevés olyan megoldás van jelenleg a piacon, amely útmutatást és átláthatóságot biztosít a költési szokások ökológiai következményeivel kapcsolatban.
A GoHenry applikáció felmérése szerint a Z generációs ügyfeleik 40%-a érez közvetlenül felelősségét bolygónk megóvásáért. A pénzintézetek most kezdik felfedezni a környezettudatos megoldások iránti igényt. A Barclays például nagy összegeket fektet be annak érdekében, hogy megőrizhesse versenyképességét az olyan fintech cégekkel szemben, mint a Doconomy, a bunq vagy az Almond, amelyek már megfelelő zöld banki megoldásokat nyújtanak a felhasználóknak.
„Csodálatos érzés egy olyan projektben részt venni, mely nemcsak a pénzügyi tudatosságot fejleszti, de hozzájárul a bolygónk hosszú távú fenntarthatóságához. Az Ecomate az egyre komplexebb pénzügyi termékek és szolgáltatások világába hozza el az átláthatóságot és egyszerűséget a felhasználók számára, segítve számukra az álmaik megvalósulását, valamint a váratlan pénzügyi helyzetek elkerülését” – emelte ki Kőszeghy Tamás, az Ecomate Solutions Kft. társalapítója.