Egyre inkább digitalizálódik a kintlévőség-kezelés
Egyre inkább digitalizálódik a kintlévőség-kezelés
2018. november 29.
Az EOS Csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló felmérése szerint a cégek 46%-a az automatizációt és a digitalizációt tartja a legnagyobb kihívásnak, amivel a kintlévőség-kezelési szakma szembesül az elkövetkezendő években.
További 31% szerint a big data, 26% szerint a kiberbűnözés, és 12% szerint a mesterséges intelligencia implementálása jelenti majd a legfontosabb témákat – derült ki a 17 országban elvégzett, 3400 megkérdezett szakértő álláspontját összesítő tanulmányból.
A magyarországi cégek képviselőit arról is megkérdezték, hogy milyen következményeket okoznak társaságuk számára a késedelmes fizetések és a ki nem fizetett számlák. A válaszadók leggyakrabban:
- a profitkiesést (47%),
- a pénzforgalmi gondokat (42%)
- és a magasabb fizetendő kamatköltségeket (38%) említették.
Ezen következményekre a vállalatok 31%-a áremelésekkel, 27%-a a befektetések leállításával, 21% pedig elbocsátásokkal és a felvétel befagyasztásával reagál. A magyar vállalkozások 16%-a konkrétan veszélyben is érzi a működését a mindennapi fizetési problémák miatt.
Az EOS Magyarország ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a követelések megfelelő és szakszerű kezelése az egész gazdaság számára fontos kérdés.
„Rendkívül lényeges, hogy a késedelmes kintlévőségeket minél korábbi fázisban kezdjük kezelni, mert ilyenkor még jobbak a kilátások, mint egy korosabb követelés esetén. Gyakran láthatjuk, hogy a ki nem fizetett számlák körbetartozást okoznak, sőt akár egy egész beszállítói láncot is bajba sodorhatnak, ami esetenként több száz vagy akár több ezer munkahelyet is veszélyeztethet” – részletezte Thummerer Péter.