Egyre több brit cserélné mobilra a bankját

Egyre több brit cserélné mobilra a bankját

Egyre több brit cserélné mobilra a bankját

pénzügy

2 perc

Tízből négy brit fogyasztó hajlandó lenne arra, hogy a banki ügyintézést inkább mobiltelefonos fizetésre cserélje le – derül ki az elektronikus pénzügyi szolgáltatásokat kínáló Zapp felméréséből.

A következő egy évben a megkérdezettek 33 százaléka térhet át a mobilalapú bankolásra. A válaszok szerint a mintegy 2 ezer fogyasztó több mint negyede (28 százaléka) már igénybe vette a telefonját fizetések lebonyolításánál, ami komoly növekedést jelez a 2013-as eredményekhez viszonyítva.

Egyre többen vennének búcsút a készpénztől >>A résztvevők 59 százaléka előző évben ráadásul úgy nyilatkozott, hogy használná a mobilját elektronikus tranzakciókra, ha létezne olyan egyszerű alkalmazás vagy rendszer, amelyről ezt könnyen megteheti. A kereslet különösen magas a 35 és 44 év közöttiek körében. Ebben a korcsoportban a résztvevők 46 százaléka számolt be róla, hogy korábban fizetett a telefonján keresztül, és a 71 százalékuk lenne hajlandó egy könnyen kezelhető platformon bonyolítani a tranzakciókat.  

A Zapp szakértői arra számítanak, hogy az okostelefon válhat a legnépszerűbb fizetési eszközzé az évtized vége előtt. A felhasználók például a készülékeikről egyenlíthetik ki a repülő-, illetve az utazási jegyek (57 százalék), az üzemanyag (52 százalék) továbbá a szendvicsek (51 százalék) árát. A fogyasztók csaknem fele tervezi, hogy a mobilja segítségével vesz majd valamilyen elektromos berendezést, miközben ötből egy válaszadó még akár arra is hajlandó lenne, hogy új házának a vételárát mobilról egyenlítse ki.

Döcögősre sikerült az Apple Pay debütálása >>A megkérdezettek 47 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a következő öt évben az online fizetést részesíti majd előnyben, illetve olyan áruházban vásárol, ahol lehetséges a mobiltelefonos fizetés.

A fogyasztók majdnem negyede pedig ezt már egy éven belül szeretné megvalósítani. A 35 és 44 év köztiek körében több mint 60 százalékos volt azoknak az aránya, akik azt válaszolták, hogy annak alapján döntenék el, melyik boltba mennek vásárolni, hogy hol tudnának a telefonjukkal is fizetni.

A Zapp vezérigazgatója, Peter Keenan szerint a kutatás is jól mutatja, hogy az innovatív szolgáltatásokat övező várakozás és a felhasználói elvárások egyre magasabbak. Ez arra készteti a pénzintézeteket és a kereskedőket, hogy a mobilos fizetés biztosításával igyekezzenek versenyelőnyhöz jutni. A szakértő úgy véli, hogy 2015 ebből a szempontból komoly fordulópontot jelent majd.

Forrás: NFC World+