Európába érkezhet a biometrikus bankkártya A bolgár tesztelők kényelmesebbnek találták a biometrikus kártya használatát a PIN-kódos fizetéshez képest. https://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/3023/articles/20170803182740/mastercard-biometrikus.jpg

Európába érkezhet a biometrikus bankkártya

2017. augusztus 3. 19:00
2'
A bolgár tesztelés során kiderült, hogy a megkérdezettek szívesen használják az új fizetési technológiát, és nagyra értékelik az ujjlenyomattal kiegészített kártyák által nyújtott kényelmet és biztonságot.

Dél-Afrika után Bulgária az első európai ország, ahol a Mastercard az innovatív technológiát tesztelte. A UniCredit bankkal közösen lefolytatott teszt után arra kérték a résztvevőket, hogy osszák meg tapasztalataikat a technológiáról, és arról, mennyire volt könnyű a használata.

Online banki ügyintézés: kell-e a biometrikus azonosítás?

93 százalékuk kényelmesebbnek találta a biometrikus kártya használatát a hagyományos PIN-kódos fizetéshez képest, 95% pedig biztonságosabbnak értékelte, mint a sima chipes kártyát. Összességében tízből kilenc ember nagy valószínűséggel ezt a megoldást választaná, ha elérhető lenne a saját bankjánál.

Az eredmények arra is rámutattak, hogy ezt az új kártyatípust szupermarketekben, éttermekben és kávézókban, kiskereskedéseknél, valamint benzinkutaknál használnák leggyakrabban. A megkérdezettek nagy többsége a biometrikus fizetési eszközt az egyérintéses funkcióval is szívesen használná.

Hogyan működik?

A kártyabirtokosnak regisztrálnia kell a saját pénzintézeténél, ahol az ujjlenyomatát a regisztráció során egy titkosított digitális sablonná konvertálják át, melyet a kártyán tárolnak. Ezt követően a kártya a világ bármely EMV típusú termináljánál használható lesz.

Bolti vásárlás esetében a biometrikus kártya ugyanúgy működik, mint bármelyik chipes megoldás. A kártyabirtokos egyszerűen behelyezi a plasztikot a terminálba, az ujját pedig a beépített érzékelőre teszi. Az ujjlenyomatot a digitális sablon alapján ellenőrzik – amennyiben azok egyeznek, a fizetési tranzakció megvalósul, és a vásárlónak ki sem kell adnia a kártyát a kezéből. 

A figyelmébe ajánljuk:
Olvasson még a témában:

GDPR és PSD2: erre készüljenek a cégek

A 2018-ban életbe lépő uniós adatvédelmi és pénzforgalmi szabályozások azt hivatottak garantálni, hogy a vállalatok az ügyfelek érdekeit szem előtt tartva kezeljék a rájuk bízott adatokat. Ugyanakkor a fogyasztók mellett a cégek is jól járhatnak, hiszen a rendeletek az adatbázisok rendszeres karbantartását, „nagytakarítását” is elősegíthetik.