FinTechShow 20/20 – Milyen lesz a másik jövő?

Kapcsolódó cikkek

FinTechShow 20/20 – Milyen lesz a másik jövő?

FinTechShow 20/20 – Milyen lesz a másik jövő?

pénzügy

3 perc

Vajon a járványhelyzet után mi lesz az új normalitás? Milyen eredményei lettek az elmúlt hónapok digitalizációs cunamijának a pénzügyi szektorban? Milyen messze vagyunk még a robotizált hitelezéstől? Melyek a következő szintek a digitális pénzügyekben? Ezekre is keresi a választ az október 13-án megrendezésre kerülő FinTechShow 20/20.

Az érdeklődők idén nemcsak a helyszínen, hanem Live Streaming keretében online is követhetik az előadásokat, a virtuális kiállítói térben pedig megismerhetik a legújabb fintech megoldásokat.

A koronavírus-járványra tekintettel a szervezők a Budapest Kongresszusi Központ és az Accor Hotels egészségügyi szakembereivel alaposan átgondolva alakították ki az egészségbiztonsági intézkedéseket. Ezek az intézkedések megfelelnek a kormányzati előírásoknak és ajánlásoknak, sőt ezeken túlmutató biztonsági lépéseket is bevezetnek.

A rendezvényt 1500 négyzetméteren tartják meg, 3 teremben 43 előadás lesz, és 15 pénzügyi technológiai innovációt ismerhetnek meg közelebbről az érdeklődők.

Hőkamera segíti a beléptetést

Fontos kiemelni, hogy hőkamerás testhőmérséklet-ellenőrzést tartanak a konferencia teljes időtartama alatt, valamint érintésmentes digitális hőmérő is a rendelkezésre áll. A hőkamerás megoldás a Vodafone és a Konica Minolta jóvoltából segíti a biztonságos beléptetést.

A Thermal Radiometry technológiával rendelkező készülék képes a pixel pontosságú felületi hőmérséklet mérésére, kifejezetten magas – akár 0,3 Celsius-fok – pontossággal. A kamera beltéren felszerelve 1-5 méter távolságból mér, és jelez, ha a látogató hőmérséklete meghaladja az előre beállított értéket.

Az adatkommunikáció vezetékes internet vagy ipari router segítségével működik, de igény esetén mobilkapcsolattal is üzemeltethető. Az eszköz két érzékelővel rendelkezik: egy Thermal Radiometry szenzorral és egy normál, 6 Mpixel felbontásúval, mely vizuális megerősítést is adhat.

Az ügyfélélmény jelenti ma az igazi kihívást a pénzügyi szektorban

A FinTechShow-n Király István, a Vodafone Magyarország vállalati vezérigazgató-helyettese is előad – mégpedig távoli bejelentkezéssel. Az első szekcióban október 13-án 11.20-tól kezdődő Kié lesz az ügyfél? című előadásának fő témái:

  • Miért (nem) aggódunk a BigTech miatt? Félelmek és reakciók a nagyvilágban.
  • Harc vagy együttműködésben az ügyfélért? Megváltozott-e az ügyfélérték fogalma a fokozott digitalizáció és a válság eredményeként?
  • Kihívások a digitális ügyfélkiszolgálásban front- és back-end oldalon. (Az online előadások egy hónapig visszanézhetők lesznek.)

„A pénzügyi szektor meghatározó szereplői már megkezdték az átalakulást, hogy a jövőben is megoldást tudjanak hozni a digitálisan egyre érettebb ügyféligényekre. A nagyvállalatok átszerveződnek, transzformálódnak, a szegmens pedig egyre bővül, hiszen új fintech cégek jelentek meg a piacon – emiatt mindenki nagy versenyre számít” – nyilatkozta Király István a FinTechZone portálnak.

A vezérigazgató-helyettes alapvetően három területen vár evolúciós változást. Jelenleg az elektronikus fizetési megoldásokat előnyben részesítő ügyfelek száma egymillió körül alakul Magyarországon. Szerinte ez a jövőben várhatóan minimum meg fog duplázódni. Emellett arra számít, hogy javulni fog a digitális ügyfélélmény, és ki fog szélesedni az azonnali fizetési lehetőségek választéka.

Hozzátette, míg a távközlési szektor digitalizációját inkább a technológiai fejlődés hajtotta, addig a pénzügyi szektorban a szabályozás és a biztonsági követelmények változása is komoly szerepet játszott.

„Európa fejlett bankszektorral rendelkezik, ahol az látható, hogy nagy a verseny, és csökken a profitabilitás. A mobilszolgáltatók egyes niche területeken tudtak sikereket elérni – ilyen például a mobilparkolás, az autópályamatrica-vásárlás vagy az emelt díjas tartalomfizetési megoldások. Valójában azonban nem voltak elég erősek ahhoz, hogy valódi versenyt generáljanak a pénzügyi szektorban régóta jelenlévő bankoknak, biztosítóknak. Pénzügyi eszközeinket jelentős mértékben lekötötték saját technológiai fejlesztéseink – optika, 4G, 5G – és persze a saját iparágunkban jelen lévő versenyhelyzet” – fejtette ki Király István.

Ugyanakkor Afrikában a Vodafone pénzügyi szolgáltatóként is komoly szerepet tölt be, és számos ottani országban jelen van.

A csendes technológiai forradalom már régóta fut a háttérben

A szakember arról is beszélt, hogy a telemetria-M2M-IoT fejlődési út valójában egy évtizedek óta zajló „csendes forradalom” – észrevétlenül ott van a mindennapjainkban. A szenzortechnológia fejlődésének felgyorsulása és a keskenysávú adatátviteli technológia (NB-IoT) megjelenése pedig óriási távlatokat nyit a mérésekben és az adatgyűjtésben.

„A mesterséges intelligencia segítségével hatékonyságot javíthatunk – ezzel megfizethetőbbé, hatékonyabbá és kényelmesebbé válhat sok vállalati folyamat. Gondoljunk csak a követhető eszközök térképen való megjelenítésére, a mezőgazdasági mérések pontosságára vagy olyan kényelmi szolgáltatásokra, mint a szabad parkolóhelyeket jelző okosrendszer” – sorolta a szakember.

„Az 5G ehhez képest csak most indul. Először az ipart fogja segíteni – ami persze előfeltétele, hogy a végfelhasználók is a saját bőrükön tapasztalhassák meg ennek előnyeit. Az ipar, vagyis az üzleti felhasználók sokkal hamarabb juthatnak olyan információkhoz, amelyekhez korábban egyáltalán nem, vagy csak korlátozottan férhettek hozzá. A minimális késleltetésnek köszönhetően pedig hatalmas változások várhatóak elsősorban az egészségügyben, a közlekedésben, valamint az ipar számos területén” – vetítette előre a Vodafone vállalati vezérigazgató-helyettese.

A teljes interjú itt olvasható.