Kinek jó, ha vezetés közben is fizethetünk? A General Motors új fizetési lehetőséget épített a Chrysler egyes modelljeibe. A központi vezérlőpanelen meg lehet rendelni a reggeli kávét, vagy asztalt lehet foglalni egy étterembe. https://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/3332/articles/20171205154038/autos-fizetes.jpg

Kinek jó, ha vezetés közben is fizethetünk?

2017. december 5. 21:45
4'
A General Motors új fizetési lehetőséget épített a Chrysler egyes modelljeibe. A központi vezérlőpanelen meg lehet rendelni a reggeli kávét, vagy éppen asztalt lehet foglalni egy étterembe.

Nem újdonság az együttműködés az autógyártók és a pénzügyi szolgáltatók között. Több különböző próbálkozást láthattunk az elmúlt években, a Honda és a Jaguar például a benzinkutakkal közösen biztosít autóból indítható gyorsfizetést a tankolásokat követően, a Waze pedig a Dunkin’ Donuts-szal együtt tette lehetővé, hogy útközben előre megrendelhető legyen a kávé vagy a fánk.

Nem lehet mindenért fizetni

A Chrysler kapcsolódó videójában bemutatja, hogyan működik a saját, előbbiekhez hasonló rendszere. A vidám sofőr beszáll a vadonatúj autójába, indulás előtt megrendeli a kávéját, és útnak indul, majd a neve bemondásával gyorsítva megkapja az italt a kávézólánc autós kiszolgálópultjánál. Ezt követően pedig egy benzinkút felé veszi az irányt.

A fedélzeti számítógépen elindítja a navigációt (mely funkció kihagyása amúgy is szinte elképzelhetetlen egy új autóban), majd a megérkezés után megtankol. Érdekes módon a videóban mégsem a jármű rendszerén keresztül fizet, hanem erre egy külön okostelefonos applikációt használ. Így kérdéses, hogy mennyire hasznos az új funkció azon kívül, hogy elnavigál a legközelebbi benzinkúthoz. A videó zárásaként az autós asztalt foglal egy étterembe.

Ki jár jól egy ilyen fejlesztéssel?

Egyelőre úgy tűnik, a Chryslerek új funkciója kevés felhasználónak lesz kézenfekvő: vezetés közben senki sem fog ötlépéses menükön átnavigálni, csak hogy asztalt foglaljon egy olyan étterembe, ahol nem jellemző az előre történő foglalás, és egyébként is találna helyet. És senki sem fog már útközben a reggeli kávéja online rendelésével vacakolni, amikor azt a helyszínen is pontosan ugyanolyan gyorsan, ráadásul frissen lefőzve is megkaphatja.

A The Verge újságírója szerint a technológia egyelőre csak egy probléma nélküli megoldás. Ám mindezek ellenére a General Motors mégis találhat egy olyan csoportot, akik hasznot húzhatnak az innovációból, ezért érdeklődéssel figyelhetik a fejlesztéseket – ez a csoport pedig nem másból áll, mint a szponzorokból.

A kávézóláncok, a benzinkutak, a gyorséttermek számára ugyanis kifejezetten vonzó lehet a lehetőség, hogy a vásárlókat már vezetés közben is csábíthatják, és állandó hirdetőfelületet kaphatnak a központi vezérlőkonzolon. Egyelőre kevés használati adat érhető el az autós fizetési technológiákról, ám a gyártók úgy tűnik, továbbra is kitartóan fejlesztik a hasonló rendszereket. Valószínűleg nem a felhasználói igény egyelőre a fő motivációjuk, hanem a fejlesztésbe befektető partnerek lelkesedése – összegezte a technológiai portál.

A figyelmébe ajánljuk:

A szoftveripar lesz a nyertese az okosautók korszakának

Csak az amerikai autóiparból körülbelül 1100 milliárd dollárnyi bevétel fog eltűnni 2030-ra. A GSMA adatai szerint a hálózatba kapcsolt autók piaca 2020-ra nagyságrendileg 151 milliárd dolláros üzlet lesz, ebből az NNG és a Vodafone is kivenné a részét.
Olvasson még a témában: