Még mindig a bankok kezében van az ütőkártya

Még mindig a bankok kezében van az ütőkártya

Még mindig a bankok kezében van az ütőkártya

pénzügy

2 perc

Egy nemzetközi felmérés szerint a fogyasztók döntő többsége a pénzintézeteket tekinti a különböző fizetési megoldások első számú szolgáltatójának, bár a bankok vezető szerepét valamelyest mérsékelhetik a fizetésekre szakosodott cégek, a távközlési szolgáltatók és a nagy szoftvergyártók.

A pénzügyi intézetek és a kiskereskedők döntő többsége hajlandó pénzt áldozni arra, hogy új fizetési módszereket vezessen be, és nyitott arra, hogy a következő másfél-két évben beruházzon valamilyen korszerű technológiába. Az innovatív megoldások toplistáját az internetes (86 százalék), illetve a mobiltelefonos fizetési szolgáltatások (84 százalék) vezetik – derül ki a globális pénzügyi trendeket kutató ACI, továbbá az Ovum informatikai tanácsadó cég közös felméréséből.

Egyre többen vennének búcsút a készpénztől >>A négy részből álló „Global Payments Insight” tanulmányban több mint 1100 amerikai, ázsiai, csendes-óceáni, európai, közel-keleti, illetve afrikai szakértő véleményét kérdezték meg, akik bankokat, kiskereskedelmi láncokat és számlázási szervezeteket képviseltek. Az eredmények rámutattak, hogy továbbra is a bank-, továbbá a hitelkártyák számítanak a legszélesebb körben elfogadott fizetési eszköznek (87-82 százalékos arányban), a bronzérmet – nem meglepő módon – a készpénzes vásárlások (74 százalék) szerezték meg.   

Az érintés nélküli (contactless) fizetések elfogadottsága területén egyértelműen az EMEA – tehát az európai, közel-keleti és afrikai – régió (39 százalék), valamint Ázsia (37 százalék) jár élen, míg a mobiltelefonos megoldások elterjedtsége ennél sokkal alacsonyabb – mindössze 18 százalékos – a globális átlagot tekintve.

Annak ellenére, hogy az új fizetési technológiákat komoly biztonsági aggályok övezik, a megkérdezettek részéről csekély érdeklődés mutatkozik aziránt, hogy gondoskodjanak a megfelelő adatvédelemről, sajnos kevesen vannak tisztában a lehetséges kockázatokkal. A tanulmány rávilágított arra, hogy a megkérdezettek 22 százaléka még egyáltalán nem hallott az úgynevezett „tokenekről”, és 37 százalékuk nem is tervezi, hogy a jövőben élne ezzel a lehetőséggel. A token a bankok által biztosított jelszógeneráló eszköz vagy alkalmazás, amelyik egyszer használatos jelszavakat hoz létre az online szolgáltatások igénybe vételéhez.  

Törnek előre az egyérintéses kártyák >>A kutatásból szintén kiderült, hogy a bankok „képesek” arra leginkább, hogy új fizetési módszereket tegyenek elérhetővé, mint például az érintés nélküli kártyák (67 százalék), mobiltelefonos alkalmazások (45 százalék), valamint a QR-kódok (48 százalék). Ugyanakkor a pénzintézetek komoly piaci részesedéstől eshetnek el a fizetésekre szakosodott vállalkozások, a távközlési szolgáltatók és a nagy szoftvergyártók térnyeréséből kifolyólag.

„A tanulmány világosan megmutatta azt, hogy a bankok számítanak továbbra is a legfontosabb szereplőnek a fizetések területén” – emelte ki az ACI alelnöke. A pénzintézetek viszont csupán akkor maradhatnak nyeregben, ha az új technológiák bevezetése mellett megértik azt, hogy az ügyfelek és a vállalkozások elvárásai átalakulóban vannak, ezért más módon érdemes megközelíteni a felhasználókat – összegezte Paul Thomalla.

Forrás: NFC World+