Még többre képes a Google a Fitbitért
Még többre képes a Google a Fitbitért
2020. szeptember 30.
A keresőóriás újabb önkéntes kötelezettségvállalást hajlandó tenni annak érdekében, hogy az Európai Bizottság jóváhagyja a tavaly novemberben bejelentett felvásárlást.
Jó ideje húzódik a Google-Fitbit üzlet. Mivel az uniós végrehajtó szerv versenyjogi hivatalának beleegyezése is szükséges ahhoz, hogy az Alphabet felvásárolhassa a viselhető technológiában – főként fitneszkarkötőkben és okosórákban – utazó Fitbitet.
Az Európai Bizottság azonban nem tartja elégségesnek azokat a biztosítékokat, melyeket a vevő eddig előterjesztett – írta a hwsw.hu
A Google anyavállalataként az Alphabetnek ezért újabb önkéntes kötelezettségvállalásokat kellett tennie, amelyek kiértékelése a versenytársaknak és más piaci érintetteknek megküldött kérdőív alapján történik. A kiértékelést követően, legkorábban december 23-án hozhat döntést a szervezet az akvizícióról.
A versenyjogi aspektusok mellett kiemelt figyelmet kapott az adatvédelem is, hogy mit kezd a Google a mintegy 23 millió Fitbit-felhasználó személyes adataival. A cég már közvetlenül a felvásárlás bejelentését követően hangsúlyozta, hogy az okosóra-fejlesztésre fókuszál, és a reklámtargetálás nem része a terveiknek.