Megduplázódott a hazai mobilfizetések száma

Kapcsolódó cikkek

Megduplázódott a hazai mobilfizetések száma

Megduplázódott a hazai mobilfizetések száma

pénzügy

2 perc

Az MNB adatai szerint a mobilfizetéses tranzakciók száma és értéke is több mint a duplájára nőtt 2020 és 2021 második negyedéve között. Az egyre népszerűbb okosórás tranzakciók pedig még tovább növelhetik az innovatív megoldások térnyerését Magyarországon.

„Az innovatív fizetési módok népszerűségét nemcsak a mostani eredmények bizonyítják, de az olyan digitális óriások magyar piacra lépése is, mint az Apple, a Google vagy a Garmin. Reméljük, hogy egyre több szolgáltatás áll majd azok rendelkezésére, akik okosórával vagy más hordozható eszközzel szeretnének fizetni” – mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A mobilos tranzakciók mellett a hordozható eszközökkel történő fizetések száma is nőhet a jövőben, köszönhetően annak, hogy az Apple Pay mellett a Google Pay-jel és a Garmin Pay-jel kompatibilis eszközöket is használhatják a magyar kártyabirtokosok.

Arra már korábbi adatok is rámutattak, hogy egyre többen próbálják ki az innovatív megoldásokat. 2020-ban több mint 800 ezer kártyát csatoltak a (digitalizált) mobiltárcákhoz, ami 14%-os elterjedtséget jelent a felnőtt lakosság körében (14–60 éves kor között). A Mastercard korábban publikált, éves reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy 4 személyből 1 legalább egy mobiltárcát kipróbált 2020 végéig.

„A mobiltárca telepítése során a fizikai kártya helyettesítésére egy virtuális kártya, úgynevezett token jön létre, és ez kerül be digitális formában a felhasználó telefonjába vagy más, fizetésre alkalmas okoseszközébe – például okosórába, gyűrűbe, aktivitásmérőbe. A felhasználó tehát úgy tud mobiltelefonjával vagy hordozható eszközével fizetni, hogy abban nem tárolja a fizikai kártya adatait” – foglalta össze Szetnics László, a kártyakibocsátó cég regionális üzletfejlesztési vezetője.

„Azt látjuk, hogy azok, akik már kipróbálták ezeket a megoldásokat, szívesen használják őket a mindennapok során, de hosszú út vezet ahhoz a bizonyos első mobilos vagy okosórás fizetésig. Az idén először publikált Digitális Fizetési Index alapján a mobiltárcával és mobilfizetésekkel kapcsolatos témakörök esetén sokkal kisebb a használatukkal kapcsolatos gyakorlati ismeret. Például csak a válaszadók 49%-a tudta, hogy a mobiltárcák internetes és bolti vásárlásokhoz is használhatók. Nagyon fontos feladata a piaci szereplőknek, hogy megfelelően tájékoztassák az ügyfeleiket az előnyökről és arról a magas szintű biztonságról, ami ezeket a tranzakciókat védi például a készpénzes vásárlásokkal szemben” – mondta Pataky Piroska, a Mastercard digitális fizetési megoldásokért felelős marketingigazgatója.